8 juli

Vardagslivet | 2011-07-08 | 19:53:41 Kommentera? » 1 st

Har haft en lugn dag i soffan tills jag och min sambo upptäckte att vi behövde handla.
Så vi åkte iväg till Willys och direkt när vi kom in där blev vi super hungriga av lukten av mat
från ett kebab ställe. Så vi käkade kebab innan vi handlade. Var inte så lätt att handla efter
att man hade ätit hur mycket som helst och jag gick som en jäkla pingvin.
Jag har svårt att gå ibland och vaggar fram och tillbaka åt sidorna när jag har precis ätit eller
är kissnödig haha! Men det gör väl många gravida? Går som jag vet inte vad.. Ser ju super kul ut! xD

Har nu smsat killen som har lägenheten och bett om att få nycklarna eftersom besiktningen är klar.
Så nu får man hoppas att han svarar och vi inte behöver vänta flera veckor till för att få flytta in..
Vi vill ju hinna måla spjälsängen och skötbordet innan småttingarna kommer.
Sedan vill vi ju självklart ha allting annat med bäbisarna att göra helt klart. Som tex. tvätta alla kläder
och sådant.. :(


Kommentarer
Skrivet av: Anonym

Angående inlägget om amning eller ersättning så kan jag berätta att min tvillingar som är 3 månader nu får enbart ersättning då min mjölk tog slut för nån vecka sen.

Eftersom dom föddes 6 v förtidigt så blev dom sondmatade på en gång.

Fram tills 2-3 veckor sen har jag alltid dubbelammat dom först i ca 10 min (sen orkade dom inte mer) och sedan har jag och mannen tagit varsin bebis och gett ersättning på flaska. Hade inte kunnat fungerat bättre!!

Dubbelamningen har sparat massa tid, var emot det först men man kom in i det! Dessutom håller dom sig mätta längre på ersättning så mitt tips är både och!

Men jag personligen är nästan glad att mjölken är slut för det ÄR jobbigt att amma TVÅ barn samtidigt!!

Har man tvillingar så orkar man inte hålla på att pumpa ut om man ändå dubbelammar. Då kan jag lova att du inte får göra annat än att amma och pumpa :)

Själv är jag 24 år så jag förstår dina tankar..

Lycka till och gör det som känns bäst för er!

2011-07-08 @ 20:18:26

Namn:
Stammis?

E-mail: (endast för mig)


WWW:


Kommentar: