man kan leva fast man har barn

Vardagslivet | 2011-03-09 | 16:10:32 Kommentera? » 11 st

Jag fattar inte. Vissa människor säger till mig:
"Du förstör ditt liv. Du kommer aldrig kunna resa, festa ja bara leva livet
om du behåller barnet."
Jag säger: "FUCK YOU!"
Varför förstör man sitt liv? Är det så viktigt att festa? Att resa?
Då kan jag tala om för er att jag har festat klart men rest klart har
jag då verkligen inte gjort. Vem har sagt att man inte kan ta med
sitt barn på resa?

Jag är 20 år och har redan vart i ett antal länder.

Thailand - backpacker med familjen i en månad. Dessutom var min lillebror
med som var 1 år då! Vi var i norra Thailand och luffade runt till olika ställen
och stannade inte särskilt länge på samma plats. Med FAMILJEN.
Bild från Hua Hin, Thailand.



Teneriffa - Familjen!

Norge - Familjen. Vi bilade t.o.m upp dit! Genom Finland.

Lettland/Litauen - Klassen :)

Estland - Kyrkan.

Mallorca - Med familjen!
Bild från Alcúdia, Mallorca.


Polen - Vart där 2 grr. Både i södra och norra. Med kyrkan båda gångerna.
Bild från Auschwitz, Polen. Jajamensan! Jag har t.o.m vart där!



Skottland - Klassen.
Bild från Edinburgh, Skottland.



Sedan har jag och min familj bilat runt i nästan hela sverige också.
Så man kan verkligen resa med sin familj! Idioter.

Vad tycker ni? Tycker ni att man förstör sitt liv när man är ung och får barn?
Vill gärna höra din åsikt!

Kommentarer
Skrivet av: Christian

Precis! Vad fan tänker dom med? Barn förstör ingenting, tvärtom!

2011-03-09 @ 16:26:37
Skrivet av: Sara

Jag har också fått höra det en hel del. Jag förstår inte hur man kan tycka festa är bättre än att ha en egen bebis. Att skaffa barn är det finaste man kan göra. Och jag säger som du, man kan resa med barn också! Har fått höra att jag inte vet hur man tar hand om ett barn, men det vet faktiskt ingen som aldrig haft barn innan. Spelar ingen roll om man är 18 eller 50. Bebis är så mycke bättre än att festa!

2011-03-09 @ 16:56:06
Länk: http://saraehrman.blogg.se/
Skrivet av: Rebecca - 18 år och gravid!

sv: tack för kommentaren! :) Jag har med ganska långt till Ullared :/



Har förresten frågestund på bloggen fram tills imorgon, ställ gärna frågor! Kram

2011-03-09 @ 17:45:20
Länk: http://reboow.blogg.se/
Skrivet av: Cheapo

Nä, jag fattar inte det här med att man "förstör" sitt liv bara för att man skaffar barn när man är ung. Speciellt det här med att man inte kan resa. Känner liksom att vill verkligen alla resa? Jag är snart 22, och har inte tänkt att skaffa barn än, MEN, jag har då inga planer på att resa och så innan jag har fått barn, för resa intresserar mig inte. Och festa, liksom jaa... Festa är roligt men det är ju inte det livet går ut på. Ett barn verkar så fantastiskt fint och jag tror verkligen inte att bara för att man får barn när man är ung förstör man sitt liv, tvärtemot!

2011-03-09 @ 18:07:18
Länk: http://cheaapo.blogg.se/
Skrivet av: Jessica

Klart man inte förstör livet för att man skaffar barn!

Festa är ju som sagt inte allt och resa?! Klart man kan resa med sitt barn :p



Dom är nog bara avundsjuka på dig :)

2011-03-09 @ 19:57:35
Länk: http://adorablebitch.blogg.se/
Skrivet av: Linda

Käckt. Jag fick också höra en (jävla massa) skit när jag var gravid trots att jag inte är direkt ung (23 år). Jag hoppas du låter det rinna av dig.



Jag fick barn 18/1 och studerar fortfarande heltid på universitetet och tycker att livet fortsätter precis som vanligt bara att man har en till person att ta hänsyn till. Så kör hårt ;)

2011-03-09 @ 20:03:33
Länk: http://kameralins.blogg.se/
Skrivet av: Becca

AMEN!



har hört så idiotiska saker! blir så arg!



"vad har du att erbjuda ett barn?"

- liksom va? vill du att jag ska köpa ett slott i doppresent eller va? Erbjuda ett barn? hmmmmm...

"Du är så begränsad! du kommer inte kunna göra nånting!"

- nej? visst jag är MER begränsad än innan, men det hindrar inte mig från att göra allt jag vill göra

"Du kan inte festa eller resa"

- festa har jag gjort många gånger och dessutom började jag tröttna det senaste året, och lite alkohol kan jag nog få i mig i framtiden också om det är så viktigt i livet.

Och resa är inga problem, faktum är det att barn sover mycket så flygresorna behöver inte vara så jobbiga som du tror. Min mamma var backpacker när hon fick min syster, så min syster blev backpacker vid 6 månaders ålder, själv fick jag börja resa runt i världen när jag var 3 år och min bror åkte jorden runt första gången när han var 1 år. Och det var inga problem!



åh, blir så sur på trångsynta människor!



och svar på din kommentar, jag bor i borås :3

2011-03-09 @ 20:43:11
Länk: http://sakki.blogg.se/
Skrivet av: SANDRA ACKEFJORD

Det var en kommentar från någon som inte har barn överhuvudtaget!



Folk som inte har barn ska inte slänga ur sig sådana här saker, för de vet inte alls hur det är att leva med ett barn och hur det är! Man kan förverkla sina drömma även om man har barn!



Det begränsar inte någon. Sedan att festa är inte det ALLRA viktigaste. Vem fan vill supa sig full varje helg och vara jävligt bakis och tro att man är så jävla cool för det?



Folk är så trångsynta!



- När ska du skaffa barn?

- När jag har pluggat 3-4 år på högskolan och sedan jobba 3-4 år och sedan göra en sjuhelvetes karriär. Jaa, när jag är 35.

- Jaha? Du vet att de är svårt att bli med barn vid den åldern.

- Men nej, det är inga problem för mig, de som skaffar barn i ung ålder är bara helt sjuka i huvet och det förstör bara sina egna liv!

- Vad skulle hända om du skaffade barn nu när du är 18?

- Jag skulle ta livet av mig! Göra allt för att döda barnet! Barn är bara till besvär.



Det så sådant man får höra idag. Varför ska människor ha sådana fördomar när det gäller unga mammor och unga kvinnor som är gravida i ung ålder?

2011-03-09 @ 21:59:45
Länk: http://sandraackefjord.blogg.se/
Skrivet av: SANDRA ACKEFJORD

Det var en kommentar från någon som inte har barn överhuvudtaget!



Folk som inte har barn ska inte slänga ur sig sådana här saker, för de vet inte alls hur det är att leva med ett barn och hur det är! Man kan förverkla sina drömma även om man har barn!



Det begränsar inte någon. Sedan att festa är inte det ALLRA viktigaste. Vem fan vill supa sig full varje helg och vara jävligt bakis och tro att man är så jävla cool för det?



Folk är så trångsynta!



- När ska du skaffa barn?

- När jag har pluggat 3-4 år på högskolan och sedan jobba 3-4 år och sedan göra en sjuhelvetes karriär. Jaa, när jag är 35.

- Jaha? Du vet att de är svårt att bli med barn vid den åldern.

- Men nej, det är inga problem för mig, de som skaffar barn i ung ålder är bara helt sjuka i huvet och det förstör bara sina egna liv!

- Vad skulle hända om du skaffade barn nu när du är 18?

- Jag skulle ta livet av mig! Göra allt för att döda barnet! Barn är bara till besvär.



Det så sådant man får höra idag. Varför ska människor ha sådana fördomar när det gäller unga mammor och unga kvinnor som är gravida i ung ålder?

2011-03-09 @ 22:01:56
Länk: http://sandraackefjord.blogg.se/
Skrivet av: Stina

Kom över din blogg och såg detta inlägg, jag förstår dig precis och tycker det är otroligt dumt av människor och vräka ur sig något så dumt! Jag tycker det handlar mer om att alla är olika, vissa vill ha barn tidigt medan andra vill vänta, vissa vill plugga först, skaffa jobb osv. Vissa inte. Det finns inget som är rätt och fel utan att vi alla är olika :)



Jag tillexempel vill plugga klart innan jag skaffar barn, men det är inte direkt någon plan jag alltid haft, utan något jag bara känner för, och dessutom känner jag mig absolut inte redo att ta hand om någon annan än mig själv just nu, haha, låter helt sjukt egoistiskt, men vi alla är, som sagt, olika, och olika redo! :) Dessutom behöver man ju en karl också, vilket jag inte har ännu;)



Jag förstår att du reagera starkt då folk vräker ur sig sådana dumma kommentarer, men det är bara att inte bry sig och låta det vara! :)



2011-03-09 @ 23:37:58
Länk: http://lifeofstina.wordpress.com
Skrivet av: Mikael

Det är självklart att man kan.

Se det såhär att dessa människor är det ingen mening att lägga någon energi på, du är för BRA för dom!

2011-03-10 @ 23:00:37
Länk: http://www.smederna.nu

Namn:
Stammis?

E-mail: (endast för mig)


WWW:


Kommentar: