koffein i te!?

Det yttre | 2011-03-14 | 20:44:47 Kommentera? » 4 st

De leggins jag skrev om i förra inlägget har jag på mig på bilden.
Köpte dom i Litauen i maj förra året men har aldrig använt dom
konstigt nog. Dom är super sköna och går upp nästan till brösten
haha, så dom klämmer inte hårt mot magen i alla fall ;)

Jag är en stor te drickare. Men knäppt nog har jag aldrig vetat om
att det finns koffein i te! Sedan jag blev gravid är jag super noga med
det.. Jag vet inte varför. Men jag är ganska rädd att ungen ska få lida..
Jag kan inte ens smaka på pojkvännens öl om han frågar..
Jag får så dåligt samvete.. Så nu har jag duckit koffein uan och veta om
det och mår piss över det faktiskt. Struntar i om ni tycker att jag överdriver.

Får ni dåligt samvete lätt?

Fick reda på att det är koffein i te i en tråd på familjeliv forumet igår.
Jag blev som panikslagen. Måste köpa nytt te!
Så idag trallade jag til tehörnan här i Uppsala och sa till dom att jag
ville ha ett te utan koffein och oj vad mycket de fanns att välja på!
Det blev ett te som heter "läggdags". Det luktade otrolig gott.
Så det ska bli gott och dricka det ikväll. Köpte även en egen te kopp
att ha hos pojkvännen och sedan en tesil.

Mössan är mitt absolut första inköp till bäbisen ^^
Jag är så glad över att jag hittade den. Den är så söt!
Tur att pojkvännen tyckte det med :)
Tröjan fyndade jag på Gina Tricot för endast 50 kr och den kmr passa
super bra när jag får större mage. Super söt var den :)





Kommentarer
Skrivet av: julia<3

kommentera MIN blogg så gör jag desamma på din blogg :*<33333

puuss

2011-03-14 @ 21:05:42
Länk: http://remained.blogg.se/
Skrivet av: tess

Hej brukar kika i din blogg, den är skitbra=O)

Men nu har jag ett tips till dig och det är ingen skitreklam som alla andra skickar runt utan det är ett bra tips helt enkelt=O)

Om hur du kan tjäna bra pengar på bloggen, jag tjänade 3000 förra veckan, helt sjukt=O)Du får ta del i att ge dina läsare erbjudanden och rabatter till olika kända märken.

Klicka här o bli medlem på dessa två:

http://iinova.styleblogg.se/2011/mar/145/Tjaena-pengar-paa-bloggen/

Du kan när som helst avsluta medlemskapet.



Har du frågor så maila mig och om du vill ha inside tips.

Kram

2011-03-14 @ 23:25:21
Länk: http://iinova.styleblogg.se
Skrivet av: victoria Öhman

Jag får också lätt dåligt samvete över vad man ska äta och sådant. Men jag tycker bara att det är bra att få det, för det betyder ju faktiskt att vi bryr oss om bäbisen i våra magar och att vi vill göra det allra bästa för bäbisen! :) Och då tror jag även man kommer bli en väldigt bra mamma! ;D

Och jag blev förvånad då du skrev att det är koffein i te, visste då inte jag heller!! :p

2011-03-15 @ 09:03:44
Skrivet av: Lisa

Hej - ny läsare här!

Jag var väldigt orolig i början över nästan allting jag stoppade i mig. Jag slutade dricka kaffe, bara för att jag skulle kunna dricka ett litet glas cola om dan (som också innehåller koffein). Innan graviditeten drack jag säkert 3 koppar kaffe om dan och minst två-tre liter cola i veckan, så det blev en rätt stor omställning. Men när jag passerat vecka 14 började jag slappna av, och nu dricker jag en kopp kaffe om dagen igen, PLUS att jag dricker någon liter cola i veckan. Man kan faktiskt dricka 2-3 koppar kaffe om dan utan att det ska vara skadligt (beroende på vilken tolerans man har sedan innan), och mängden koffein i the är mycket, mycket mindre än i kaffe. Så jag tror inte du behöver vara orolig ;)



Jag ser det som att det viktiga inte är att undvika allt som KANSKE KAN vara skadligt för barnet, det viktiga är att mamman mår bra och får i sig den näring hon behöver. Som du säkert fått höra från barnmorskan så tar ju bebisen precis all näring den behöver från dig (och om du får i dig för lite genom kosten så är det bara du som går back).



Kul att hitta någon i Uppsala i min ålder som också ska bli mamma förresten :) själv är jag i vecka 20 - halvvägs! :)



/Lisa

2011-03-15 @ 19:12:11
Länk: http://mamalili.blogg.se/

Namn:
Stammis?

E-mail: (endast för mig)


WWW:


Kommentar: