promenad

Vardagslivet | 2011-03-24 | 17:30:49 Kommentera? » 7 st



Vaknade tidigt imorse och bara började spy.
Även om jag inte ens hade något i kroppen fortsatte jag bara.
Är det normalt att spy när man är i v16?

Hur som helst, var tvungen att göra en massa ärenden i stan
så fick gå ut i alla fall. Men att ta en promenad mådde jag faktiskt
bättre av, knäppt nog. Ska nog börja med det!

Någon som har några bra tips om vad man kan göra när man mår illa?

Sedan ville jag bara lägga upp en bild och visa att jag kan fortfarande se mina fötter haha!
Snart så kan jag nog inte se dom längre.
Igår gick jag in i v16 så ni kommer väl få se en magbild litet senare idag :)




Kommentarer
Skrivet av: Fredrika

SV: åh tack så mycket :)

allt bra?

2011-03-24 @ 17:33:45
Länk: http://ffredrikaaa.blogg.se/
Skrivet av: Molly

Sv; Hehe. aa det är lite olika!

2011-03-24 @ 17:40:51
Länk: http://mollythecool.blogg.se/
Skrivet av: MELI - Musik/Frisyr/Mode/Makeup!

Dagens blogg är avslutad och vinnarna + ny omgång finns i samma inlägg.

Snabblänk: http://mmeeli.blogg.se/2011/march/torsdagens-vinnare-2.html

KRAM

2011-03-24 @ 18:09:10
Länk: http://mmeeli.blogg.se/
Skrivet av: Christine

Du har kanske provat det redan men nu under andra graviditeten har jag upptäckt att om jag äter när jag går upp under natten för att kissa (vilket är oftast 1-2 ggr per natt) så slipper jag må lika illa när jag vaknar. När jag går och lägger mig lämnar jag lite frukt och en russin burk brevid sängen och det verkar hjälpa. Hoppas det kan kanske hjälpa dig också!

2011-03-24 @ 19:35:04
Skrivet av: maria p

hej Lilla vän :D När jag väntade mina två grabbar spydde jag som en räv de 4 första månaderna och det finns exempel där man spytt upp till 5-6 månaden oxå men är det så illa att du inte får i dig någon näring bör du kontakta din barnmorska för att kanske få lite näringstips men anars e det bara att härda ut. Kex vid sängen innna du går upp på morgonen kan göra att blodsockret e på topp å kan lindra, att äta lite och ofta lika så inte allt för fet mat och försök undvika det du känner du får kväljningar av... Viktigast är att kroppen och bebisen får näring vad du äter har inte alltid så stor vikt...

2011-03-24 @ 20:10:36
Skrivet av: Lisa

Jag spydde till vecka 20 ungefär och det finns som som spyr hela graviditeten så det är fullt normalt. Superfin blogg du har förresten :)

2011-03-25 @ 14:44:03
Länk: http://writeaboutlove.blogg.se/
Skrivet av: Julia - Mamma till Kira

Ingefära är bra mot illamående. :) Även mot åksjuka etc.. Man kan dricka te med riven ingefära och honung, man kan äta såna 'halskarameller' med ingefära i och så.

När jag var gravid och vaknade så satte jag mig upp först en stund och SEN gick jag ur sängen. ha en skorpa/kex eller något brevid sängen du äter innan du går ur sängen säger alla ska funka. :)



Jag spydde dock mest när jag borstade tänderna (haha...)

klöks om jag har för mycket tandkrämsskum så. reagerade väl extra starkt just då haha :D

2011-03-26 @ 00:37:01
Länk: http://blondicate.blogspot.com/

Namn:
Stammis?

E-mail: (endast för mig)


WWW:


Kommentar: