svaren på era frågor

Vardagslivet | 2011-03-27 | 22:18:24 Kommentera? » 2 st

Tack för alla frågor, det har faktiskt fått mig att tänka rejält.
Riktigt roligt att ni ställde så många intressanta, roliga frågor! :)
Så här har ni svaren :)

Anonym:
1. Vilket intresse du har tror du blir svårt att hålla på med sen du fått barn?
2. En positiv sak med att bli mamma?
3. Kommer barnets pappa vara med i bilden?
4. Hur ser din familj ut?
Lycka till med allt, du kommer bli en supermamma! <3

Mina svar:
Tack för det första att du tror att jag kommer bli en supermamma! :D <3
1. Jadu.. Mitt stora intresse för tvspel, tror jag. Kommer nog inte ha tid att spela mycket alls.. :(
2. Finns flera positiva saker att bli mamma! Men den största är nog faktiskt att jag har börjat känna
livsglädje igen. Att det finns någon mening med livet och jag är lycklig. Och jag älskar barn! :D
3. Ja, pappan kommer vara med i bilden. Vi är tillsammans och har älskat varandra i 3½ år :)
4. Hur dom ser ut? Jag antar att du menar om den är stor eller liten eller så?
Jag har en väldigt stor familj. Min mamma har 6 barn. Min låtsas pappa har 6 barn och min biologiska
pappa har 5 barn. Dock så har jag inte kontakt med två av mina syskon från min biologiska pappas sida.
Men jag har inget "hel" syskon om ni undrar det.. Men jag har växt upp med mammas barn och min
låtsas pappas barn sedan jag föddes typ så jag ser dom precis som mina "hel" syskon.
Många av mina syskon har barn själva och en av mina systrar är gravid samtidigt som mig! :)
Har 4 st syskon som är yngre och har 9 st som är äldre.
Kommer och hälsar på min mamma nästan varje vecka och hon köper bäbis kläder till mig en massa haha!

emma - 19årig mamma till hugo :)
1. Har du några tatueringar?
2. Kan du visa bild på din kille?
3. Ska du på mammabloggalan?

Mina svar:
1: Japp det har jag! Tre stycken :)
2. Haha han är inte så förtjust att vara med på bild, men visst kan jag det.
3. Jag hade tänkt det, men vet inte längre. Har ingen att gå med och kommer nog inte ha råd med
att boka förren i slutet av april och då är det kanske försent. Men ska kolla upp det!
Söker fortfarande någon att åka med! 

Therése
Vad tror du kommer vara den största omställningen med att bli mamma?

Mitt svar:
Allt! Precis allt! Min syn på precis allting. Men att mitt liv kommer att förändras för alltid.
Jag är en person som har svårt för förändringar så det kommer bli tufft, men jag kommer att älska det <3

Sara - 18 år och gravid  
ska ni ta reda på könet?

Mitt svar:
Japp, det ska vi! Den 14 april ska vi äntligen få se bäbisen för första gången och hoppas
h*n är snäll nog och visar upp sig också ^^

Anonym
1. I vilken månad va du när du fick reda på att du va gravid?
2. Vad fick dig att börja blogga?
KRAM

Mina svar:
KRAM  på dig med ;)
1. Jag var i v.5 när jag plussade på stickan :)
2. Det var nog mest för mig själv och följa min egen graviditet. Men sedan så började
hela min familj, som bor lite varstans i hela sverige och vänner som bor långt bort
läsa min blogg och sedan kom ni alla andra. Och då blev det mycket roligare! :)
Men jag bloggar fortfarande mest bara för mig själv :)
Har bloggat nu i 22 dagar och redan hamnat på blogg.se hemsida och har nästan 500 besökare
varje dag. Alltså går det ganska bra för mig ^^ (vadå skryta? XD)

agnes
hur känns det att vara ung och gravid?

Mitt svar:
Jag känner mig egentligen inte så hemskt ung. Är 20 och ska fylla 21.
Har inte bott hemma sedan mer än 1½ tillbaka.
Går inte i skolan eller så.. Vad räknas som ung?
Fast det är jobbigt när folk säger till mig att jag inte borde skaffa barn för att jag är så "ung".
Jag "förstör" tydligen mitt liv, har hela mitt liv framför mig. Dom kallar jag idioter ;)

Jennifer - 17 år och ensamstående mamma
Vad ska bebisen heta? :}

Mitt svar:
Vi 4 st förslag för namn. Två pojknamn och två flicknamn.
Men jag har ingen lust att skriva ned namnen i bloggen eftersom
jag är lite dryg och vill inte att någon ska "sno" namnen ._.

Emmy- Mamma till Jack och Link
1. Var bebis planerad?
2. Hur har du mått i graviditeten hittills?

Mina svar:
1. Nej det var h*n inte. Men inte oälskad för det :)
2. Åh.. Jag har mått riktigt dåligt. Gått ned 3 kg, fast har nu gått upp dom igen på två
veckor haha! Jag spydde i över 2 månader i början och hade en otrolig järnbrist + urinväginfektion
samtidigt. Så jag klarade knappt av att äta eller ens att stå.
Men nu mår jag så mycket bättre. Piggare, gladare och har en rejäl aptit! Fast det kan hända att
jag spyr på morgonen nu också, men mår alltid bra efter det.

Jessica
Skulle du vilja att bäbben är mest lik dig eller pappan?

Mitt svar:
Om det blir en pojke får han gärna se ut som sin far! :)
Men har aldrig tänkt på det där att ungen kommer kanske vara väldigt lik
mig.. Det enda jag vet är att ungen kommer ha blont hår/blåögd och kanske fräknar haha!

E.  
vad är dina planer efter mammaledigheten?:)

Mitt svar:
Hade tänkt plugga som fan haha! Nej men, ska plugga upp min betyg och sedan
plugga ekonomi, personal service och sedan allt man behöver för att skapa
en egen peircing studio :)

i min lilla värld
1. Är du rädd för den kommande förlossningen?
2. Har du tänkt ta bedövning?
Lite tidigt att fråga det kanske, men jag minns själv att jag började fundera direkt när jag fick ett plus hihihi Förresten så är vi mer lika nu. Blev framflyttad typ 1 1/2 vecka så runt den 6 sept

Mina svar:
Inte tidigt att fråga alls ;) Men vad roligt! :D
1. Jag har blivit nojjig som fan över den! Tänk om det gör så jäkla ont?
Eller blir akut kejsarsnitt eller en massa problem?
Tänk om barnet blir dödfött..?
2. SJÄLVKLART XD Lustgas kommer jag kanske testa, men är riktigt skeptisk över det dock.


       


Kommentarer
Skrivet av: Tina - Minnas mamma

Vad kul att läsa dina svar!

Det här med vad som räknas som "ung" är så svårt tycker jag. Jag hann precis fylla 22 innan jag födde och jag känner mig absolut inte som en ung mamma. Flyttade hemifrån för 4år sen och har snart min universitetsexamen.

Hur ung man är beror nog på hur man känner sig. Vissa som är 25 kallar sig ju för "ung mamma", antagligen för att de känner sig väldigt unga. Har man ett stabilt liv som du verkar ha så känner mig sig mycket äldre, eller mognare och redo kanske är bättre att säga.



Dock tycker jag att få barn när man är tonåring känns ungt, alltså 19 och under. Då skulle iaf jag kalla det en ung mamma :) Från 20 och upp så kallar jag nog det inte för ungt längre.

2011-03-28 @ 12:28:23
Länk: http://hejtina.blogg.se/
Skrivet av: Jannika mamma till Jillian

Såg att du tänkte testa lustgas men är skeptisk, why?:)

2011-03-28 @ 22:46:17
Länk: http://jannikassmulor.blogg.se/

Namn:
Stammis?

E-mail: (endast för mig)


WWW:


Kommentar: