mardrömmar som kan bli verklighet

Vardagslivet | 2011-05-27 | 13:13:16 Kommentera? » 1 st

Jag hade en otroligt jobbig mardröm inatt.
Vaknade av att jag låg och grät och jag trodde verkligen att drömmen var sann.
Jag höll mina barn i famnen och var påväg mot sängen för att amma när pojken
plötsligt slingrade sig och jag tappade honom. Han föll mot golvet med en duns.
Jag lade flickan på sängen och tog upp pojken från golvet -
och han log mot mig. Jag grät hysteriskt och skrek på mamma. Mamma kom och sa att vi skulle till
akuten och där vaknade jag. Allt kändes så himla verkligt och obehagligt.
Det var ingen knäpp dröm heller. Sådana här saker kan hända.
Efter den här drömmen kommer jag nog aldrig våga hålla mina barn samtidigt..
Jag litar inte på mig själv. Tänk om jag skulle verkligen tappa någon av dom på riktigt?
Min dag är totalt förstörd nu.. Drömmen är allt jag tänker på.
Får bara tårar av att tänka på den. Den var så verklig..
Jag känner på magen nu och pratar med barnen och försöker få kontakt med dom
så jag vet att dom lever.. Vad skulle jag göra utan dom?
Jag älskar dom redan så himla mycket.

Har ni haft någon mardröm som har känts så verklig?

Ska i alla fall försöka vara på bra humör idag. Ska hem till mammsen och fira min
födelsedag som var igår. Blir fika och leka med små syskonen.
Efter det ska jag träffa vänner och grilla ute på en badplats här i Uppsala.
Inget fint väder, jag vet men vi ska klä på oss varmt och ta med filtar ^^
Hade tänkt ta med en termos med varm choklad också :)


Kommentarer
Skrivet av: helen

Jag drömde många hemska drömmar som gravid och nu är min flicka 10 månader och jag har en återkommande dröm nån gång i veckan att jag ser Lea krypa och ramla ned för sängen och jag hinner aldrig ta tag i henne innan hon ramlar ner, sen vaknar jag och har hjärtklappning och känner skuldkänslor. Så konstigt med denna dröm för lillgumman aldrig har ramlat ned för sängen men jag är orolig då hon är så snabb och krypa nu. Du kommer tyvärr drömma mycket nu då man har alla tankar över hur de kommer bli som mamma och oron över sina barn. kram

2011-05-27 @ 16:36:27
Länk: http://helenm.blogg.se/

Namn:
Stammis?

E-mail: (endast för mig)


WWW:


Kommentar: