19/11-11

1+1=4 | 2011-11-19 | 16:00:00 Kommentera? » 7 st

Pappa på promenad med tvillingarna :)
Ja, mamma måste ju få duscha också. Eller hur? x)
Mamma och pappa älskar er <3

18/11-11

Vardagslivet | 2011-11-18 | 23:47:02 Kommentera? » 6 st

Jag och familjen har vart på middag hos min syster och haft det myspys.
Min mamma och resten av familjen är i Thailand och ska vara där i 1½ månad, FUSK! :(
Vi åt god mat och tittade på filmen Never Let Me Go.
Någon som har sett den?
Handlar om föräldralösa barn som växer upp enbart för att donera organ.
Sorglig men bra var den iaf.
Idag fixade en vän mitt hår. Har äntligen skaffat långt och tjockt hår :D
Det ser awesome ut och jag är super nöjd :)
Ska försöka ringa om internet nästa vecka.. Det är skitjobbigt att inte kunna blogga hemma!
Lillgubben gäspar <3

bäbisfest!

Vardagslivet | 2011-11-10 | 14:37:46 Kommentera? » 7 st

När jag var gravid så skapade jag en tråd på familjeliv som handlade om
unga gravid träffar och så. Vi blev ett gäng och flyttade allt till facebook
och nu har alla fått sina bäbisar! :D
Vi träffas en gång i veckan och har det super mysigt.
Känns skönt att träffa andra mammor i sin ålder. Dock är jag den enda
tvillingmamman men det gör ju inget.
Vi alla myser med varandras bäbisar och vi stormtrivs ^^

svar på era frågor

Vardagslivet | 2011-11-05 | 16:13:32 Kommentera? » 0 st

Marina: Hur var första tiden hemma efter akademiska vistelsen?
.
Vi var ju på BB två veckor efter dom föddes så det var helt jäkla underbart att få komma hem!
Vi skapade rutiner direkt och det gick galant. Nervöst att vara helt ensamma men det var skönt.
.
Emma: Vill du skaffa fler barn? Isof när? Är barnen lika varandra till sättet och personligheten?
Det kan jag inte svara på än.. Men om jag känner mig rätt kmr jag nog vilja det ^^
Nej, barnen är helt olika varandra och har helt olika personligheter :)
.
Karro: Gråter dom om dom har vart ifrån varandra länge?
Vi har särat på dom en gång. Jag gick till affärn med Alice och Isak stannade hemma
med sin pappa. Det gick bra eftersom båda sov, så mitt svar på den frågan är: Vet inte ^^'
.
E - 16 år och blivande mamma:
Hur tycker du vardagen funkar?
Får ni någon extra hjälp?
Använder som samma storlek på kläder?
Sover dom i samma säng?
.
Vardagen funkar väldigt bra. Man har vant sig vid barnen och vet vad dom vill ha
så det är ganska lätt ärligt talat.. Har haft extremt tur att få snälla barn :)
Vi har en hemterapuet en gång i veckan. Hon gör doxk ingenting just nu än att mysa med
tvillingarna.. Men jag kommer ha nytta av henne när barnen blir äldre då det blir jobbigare x)
Isak har storlek 50 men ibland 56 på vissa kläder. Alice har storlek 50 :)
Japp, dom sover i samma säng ^^
.
Mamma till en prinsessa:
Hur går det med amningen?
När började du med napp?
Hur sover dom på nätterna?
Gillar dom att sitta i babysittern eller ligga i babygymet?
Hur funkar det när du ska gå ut med dom är du rädd att dom ska börja skrika och så?
.
Det går bra. Dock så är Alice i en tillväxtperiod så hon ammar nästan jämt x)
Isak var väl lite över en månad och Alice nästan 2 månader.
Dom sover bra på nätterna och ammar vid 12, 4 och 8 så man får sova iaf ^^
Dom älskar babysittern men det varierar med babygymet :P
Nej, jag är inte rädd att dom ska skrika när jag ska gå ut eftersom dom älskar vagnen :)
.
Hinner inte svara på alla frågor nu tyvärr.. Men ska försöka hinna det i veckan!
Tack för alla frågor och det är bara att fråga på om ni undrar något :)

magbild

Det yttre | 2011-11-04 | 13:00:00 Kommentera? » 1 st

Sådär såg magen ut efter tre dagar och den ser likadan ut ännu :)
Jag måste äta som en häst för att inte gå ned mer i vikt x)

lite bilder

1+1=4 | 2011-11-02 | 16:16:17 Kommentera? » 7 st

frågor?

Vardagslivet | 2011-11-02 | 15:34:31 Kommentera? » 12 st

Jag får en massa frågor på kommentarer som jag hinner tyvärr inte svara på ibland..
Så därför ska jag ha en frågestund! Ni som ställer frågor kommer jag länka :)
Så passa på och fråga vad ni vill nu! Vad gör en tvillingmamma om dagarna?
Vad gör hon när båda barnen skriker samtidigt?
Hur är framtiden planerad? Hur går amningen?
Hur var förlossningen?
Ja, fråga vad som helst :)
Ni kan ställa frågor tills lördag :)