18 oktober

Vardagslivet | 2011-10-18 | 20:53:59 Kommentera? » 5 st

Tänkte gå till tvillinggruppen här i Uppsala idag men vaknade sent.
Jag vaknade t.o.m innan barnen! Det har aldrig hänt förr. Men skönt var det
att sitta och äta frukost i lugn och ro och hinna klä på sig innan man klär på
barnen. Men när dom väl vaknade var det att byta blöja, mata och klä på dom
och sedan dra iväg på föräldragruppen :)


Har fått frågor om hur min vardag ser ut med tvillingarna och hur amningen fungerar.
Tänkte skriva lite kort om det.
Hm.. Ja, barnen brukar sova på nätterna och vakna när dom vill ha mat och sedan somna om igen.
Om någon av barnen är vaken länge så tar min sambo barnet efter amningen så jag får sova vidare :)
Brukar kliva upp när en av barnen vaknar och byta blöja och sätter mig vid teven och ammar.
Myser med ungen lite tills dens syskon vaknar som vill få bytt blöja och ammas.
Efter de båda har fått kläder, blöja och mat så sätter jag en bäbis i babysittern och den andra
i babygymet. Om ungen absolut inte vill ligga i babygymet så får det bli bärsjal och då får
man ta hand om sig själv. Klä på sig, äta frukost och allt det där :)
Barnen brukar sova samtidigt så egentligen har jag verkligen fått tur med väldigt snälla barn.
Om jag är ute med vagnen kan dom sova jätte länge eftersom dom verkligen älskar att ligga
bredvid varandra och mysa i vagnen :)
Ja.. vad mer vill ni veta om en tvillingmammas vardag?


Vad gör man när båda barnen skriker? INTE få panik är det första.
Inte bli irriterad eller negativ alls. Hur skulle det bli bättre av det?
Jag vet vad mina barn vill ha och är lugn och gör dom nöjda.
Visst, Alice har vart lite svår på natten ibland. Men jag har aldrig haft det jobbigt.
Dessutom tycker min sambo det är jobbigt. Han har inte samma tålamod som mig.
Men vi vet ju varför Alice gråter. Vi vet ju varför våra barn är ledsna och missnöjda.


Amningen går jätte bra. Ammar när ungarna är hungriga en och en. Fast om båda vill ha mat
precis samtidigt dubbelammar jag. Ger ingen ersättning eller ens bröstmjölk på flaska.
Det känns onödigt. Mina bröst värker som fan om jag inte ammar så pumpa för att ge flaska
och sedan inte amma gör skit ont. Har mycket mjölk så är inte orolig över att det kommer ta slut heller :)

Lillstumpan låg i babygymet och sov <3

Lille sjömannen sitter i babysittern och tittade på mamma som gjorde sig i ordning :)


Kommentarer
Skrivet av: cammie

hej! Hoppas allt är bra med dig och att du inte tar illa upp att jag gärna vill tipsa dig om fina tävlingar i min blogg. Har fina vinster som passar dig med barn i form av Wigglekart, resesäng, presentkort. Du hittar dem i min meny. Varmt välkommen in till min lilla hörna och vara med =)

2011-10-18 @ 21:18:48
Länk: http://tuschaa.blogg.se/
Skrivet av: Jessica ♥ Mamma till Alicia ♥

Så söta dom är :)

Skönt att det funkar bra med amningen :)

2011-10-19 @ 10:49:38
Länk: http://lovelyeverafter.blogg.se/
Skrivet av: helen - mamma till Lea och BF jan 2012

skönt att allting funkar bra med amning och vardagsrutiner osv :) Du verkar göra ett riktigt kanonjobb! :)

2011-10-20 @ 18:21:10
Länk: http://helenm.blogg.se/
Skrivet av: Anna, mamma till Elis & Silas

Vill bara lämna en kommentar, du är grym som ammar goungarna :) jag tror allt för många lägger av för att det blir lite kämpigt och jobbigt. You go! Anna

2011-10-21 @ 21:06:57
Länk: http://vyssanlull.se
Skrivet av: Tea

Kul att höra hur ni har det ;)

2011-10-22 @ 20:35:51
Länk: http://langrean9manader.blogspot.com/

Namn:
Stammis?

E-mail: (endast för mig)


WWW:


Kommentar: