Nya vagnen

Vardagslivet | 2012-05-21 | 16:02:02 Kommentera? » 1 st

Alice gillar den nya vagnen :)

Har vart ute sedan kl halv tio imorse. Först en sväng ned till Stadsparken med mammorna, springa runt i stan för lite inköp och sedan bar vi oss iväg till barnens farmor och faster. Deras faster fyller 20 så det blev en massa tårta och gott fika. Är helt slut. Ont i huvudet pga solen med. Imorrn ska vi ut igen men då ska jag vara stenhård på att drick vatten.

Usch, hur ska man orka laga mat?

Urban jungle

Shopping till the twins | 2012-05-20 | 12:03:18 Kommentera? » 0 st

Denna blir troligen min idag :D

just nu:

Vardagslivet | 2012-05-19 | 16:51:34 Kommentera? » 0 st

Detta är vad vi gör just nu :)
Hatar min mobils kamera. Alla människor blir gula när jag är utomhus.

Alice, resident evil

Vardagslivet | 2012-05-19 | 11:25:22 Kommentera? » 1 st

Jag är ett stort fan av alla resident evil filmer och vissa av spelen. Men det komiska är att jag är livrädd för zombies! Mina värsta mardrömmar har vart med zombies.

Första gången jag såg resident evil (den första) var jag inte så gammal och det ärrade mig. Nog därför jag är rädd för det haha! Men ändå så älskar jag filmerna och spelen. Dom är så grymma och häftiga. Men nu ska jag komma till poängen med detta inlägg..

Vet ni vart jag fick namnet Alice, till min dotter? Jo, just det. Resident evil! Haha min dotter är döpt från grymmaste zombie filmerna ever <3
Nörd? Hell yeah! Haha
Isak dock är inte döpt från någon, vi tyckte namnet var fint. Men han heter iaf John från sin gammelfarfar ;)

stadspark bild

Vardagslivet | 2012-05-18 | 22:53:05 Kommentera? » 0 st

Nu när det har börjat bli fint väder ute så har jag och kidsen spenderat mer tid ute. Dom älskar att fy krypa runt i gräs haha.

I tisdags var vi med mammorna i stadsparken och en vän tog bilder på oss. Snodde en bild från henne hihi ^^ hopps det inte gjorde något.

Kidsen vill ha samma leksak och jag be dum och satte på mig tjockaste blå tröjan när det var hur varmt som helt ute..

Instagram @ mammaems

Vardagslivet | 2012-05-18 | 15:53:08 Kommentera? » 1 st

Alltså jag blir galen! Jag har försökt lägga in bilder nu i ett inlägg och posta men det står alltid att det är fel på någon bild men inte vilken... Vad faaaan. Hur ska man då kunna veta vilken bild som är fel?

Hade tänkt dela med mig bilder till er som inte har eller inte följer mig på instagram. Vad drygt blogg appen ska va ibland då.

dopbilder

1+1=4 | 2012-05-18 | 09:51:08 Kommentera? » 1 st

Två bilder från dopet. Ska få resten snart av min syster när man kan börja lita på hennes dator igen :P

Mamma och dotter <3

Vardagslivet | 2012-05-18 | 09:22:37 Kommentera? » 1 st

<3

fredagsmorgon

Vardagslivet | 2012-05-11 | 10:05:13 Kommentera? » 4 st

Usch vilken natt.. Båda kidsen har vart vakna. Isak börjar troligen få fler tänder och Alice... Ingen aning vad tusan hon gjorde. Men Isak har precis fått en egen säng så det är väl jobbigt för honom att vänja sig att sova själv :(

Även om jag inte har sovit mkt alls ska jag och kidsen hälsa på hos min lillasyster som precis flyttat hemifrån senare idag. Haha hon flyttade till en lägenhet på gatan bredvid mamma xD en bra början iaf ;)

Glöm inte att följa mig på instagram, heter mammaems där ;)
Vill följa fler!

Instagram

The geek stuff | 2012-05-10 | 19:20:07 Kommentera? » 4 st

Har du en? Vill följa flera! :)

bakning

Dagens cravings | 2012-05-04 | 14:53:56 Kommentera? » 1 st

Nu jäklar ska det bakas dop tårtor!

förberedelser inför dop

Shopping till the twins | 2012-05-03 | 08:52:43 Kommentera? » 0 st

Lite av dekorationerna jag köpte igår som ska vara på borden och tårtan :) att små saker kan va så dyrt, men så värt det! Första gången jag planerar något sådant här och fixar allt så vill jag att det ska bli bra också! Älskar att pyssla och sådant med. Tyvärr känner jag mig stressad inför allt, men jag vet att jag hinner. Dock min värsta mardröm är att ha glömt något!

Sedan kunde jag inte låta bli att köpa en hatt till Isak <3 det kmr bli urgulligt!

Ska snart gå iväg till Willys för att inhandla till tårtorna. Hoppas alla kmr att gilla dom bara! Annars blir man ledsen :(

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/2259419/images/2012/pic_201010763.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-2/2259419/images/2012/pic_201010785.jpg" class="image">

sommarväder

Vardagslivet | 2012-05-02 | 10:17:30 Kommentera? » 0 st

Välkommen värmen och solen! :D

onsdag morgon

Vardagslivet | 2012-05-02 | 06:31:38 Kommentera? » 1 st

Jag fattar inte hur hon lyckas xD vad gör hon i sömnen? Hon verkar ha det mysigt iaf xD

Jag och Isak är vakna och pappsen och Alice sover. Skulle gärna velat somna om när Isak somnar igen men ska göra mig i ordning inför en dag på Gränby centrum med min syster :) ska handla kläder till Isak och dekorationer till dopet. Jag är lite stressad.. Men på lördag händer det! :) <3

valborgfirande

Vardagslivet | 2012-05-01 | 09:36:26 Kommentera? » 0 st

Firade Valborg hos vänner och vi hade det supertrevligt. Vi grillade och drack lite och spelade Alias ;) kom hem ganska tidigt för att jag visste att barnen inte skulle bli glada på att vi flyttade på dom i sömnen, och rätt hade jag. De skrek över en timme när vi kom hem :(

Hur var eran Valborg?

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2259419/images/2012/pic_200677291.jpg" class="image">