31 maj

Det yttre | 2011-05-31 | 20:23:24 Kommentera? » 10 st

Har nu köpt min lillasysters student present och hittade även lite smått och gott till
mig själv också. Ett par jeans shorts som jag har letat efter hur länge som helst
för ett rimligt pris och sedan ett par super snygga skor. Självklart i leopard ;D

Var med pappsen och hans tjej på stan och åt på Jalla, ett kebab ställe.
Blev så mätt att jag fick ta hem resterna. Fast dock åt ju inte jag upp det när jag kom hem. 
Det gjorde min kille haha!
Pappsen och pojkvännen hann träffas någon minut och sa hej, andra gången dom träffas!
Pappa bor i Lule och just därför har dom inte träffats så många gånger.
Men på torsdag ska vi på resturang så då blir det mer än bara "hej och hejdå".´

Fick en kommentar om att min blogg gav henne virus!? :S
Hänt något sådant för någon annan också?


bäbis täcke

Vardagslivet | 2011-05-31 | 13:45:45 Kommentera? » 3 st

Var på myrorna igår och hittade detta täcke för endast 40 kr. Helt underbart!
Jag älskar Myrorna, eller second hand överhuvud taget ^^
Täcket blir perfekt att ha på golvet dom kan ligga på, leka och mysa med varandra :D

Var ju också hos BM igår och bäbisarna mår bra :)
SF mått på 30! Så 2 cm har jag växt på 2 veckor. Sedan har jag gått upp 10 kg
sedan jag blev gravid! Från 47kg till 57kg! :D Super glad över att jag har gått upp i vikt,
de behövdes. Lyssnade även på småttingarnas hjärtan och gud så gulligt det låter.
"dunk dunk dunk dunk" hur snabbt som helst. Mammas gullungar <3

Ska göra mig i ordning och tralla snart iväg till stan för att leta efter en student present till
min lillasyster som blir stor och vuxen imorrn!
Jag undrar dock vad man skulle kunna ge henne..

grillkväll med pojkvännen

Vardagslivet | 2011-05-30 | 20:56:24 Kommentera? » 2 st

Har äntligen skrivit på kontraktet med HSB nu på lägenheten! :D
Känns super skönt och snart får jag flytta in. Längtar som fasiken!
Måste dock skriva ned en lista på saker jag behöver till både lägenheten och barnen.
Måste iväg på rusta också för att köpa trä färg :)
Vi kommer att bo granne med pojkvännens mamma och syster haha!
Nära till min familj också och sedan känner vi flera på samma gata.
Det kommer bli så himla bra <3

Jag och mannen åkte iväg och storhandlade på Willy's och sedan hade en super
mysig grillkväll som kanske inte alls slutade så himla bra.. Vi blev uppätna av mygg.
Så utan att ha hunnit äta upp maten så sprang vi in och tog skydd.
Både han och jag är lite allergiska och svullnar upp som fan.
Dock så kliar min kille sönder alla bett också och får hemska sår.. -.-
Såren i ansiktet på bilden på pojkvännen är ifrån en "fylleskada". Två killar började slåss
och han gick emellan och ramlade sedan ned på asfalten.
Gissa om man blev orolig när han kom hem och såg ut sådär!
Fast det har läkt otroligt snabbt :)



no more blondie

Det yttre | 2011-05-30 | 12:19:51 Kommentera? » 14 st

Nu ska jag och magen ut på äventyr! Det menas alltså att vi ska till barnmorskan ^^
Sedan efter det blir det väl att tralla runt lite på stan och njuta av solen.

Japp, jag gjorde det! Jag färgade det rött! Det är många som skriver att det är farligt att
färga medans man är gravid eftersom bla bla bla bla... I don't care.
Alla säger olika. Vad ska man tro på?
Barnmorskan säger att det är okej, ja om man inte gör det en gång i veckan eller så då.
Men forskare säger något annat. Men hallå, ni vet väl att det är aldrig bra att färga hår?
Lukterna och kemikalierna är inte bra för någon.
Jag färgade mitt hår för jag var så jäkla less på det orange/blonda. Punkt slut ;)




länkbyte

Länkbyten | 2011-05-29 | 20:05:00 Kommentera? » 7 st



Klicka på bilden för att komma till bloggen!

Vill du göra länkbyte med mig? Kontakta mig då på [email protected] !

fint till lillan

Shopping till the twins | 2011-05-29 | 19:00:33 Kommentera? » 4 st

veckans blogg

Veckans blogg | 2011-05-29 | 15:56:49 Kommentera? » 10 st

red

Det yttre | 2011-05-29 | 12:45:05 Kommentera? » 6 st

Ska jag..?

bäbislista

Shopping till the twins | 2011-05-28 | 18:28:04 Kommentera? » 6 st

Åka vagn:
(x) Vagn
(x) Täcke
( ) Kudde
(x) Filt
(x) Åkpåsar 
(x) Plastad frotté
( ) Vagnleksak/Mobil
( ) Reflex 
( ) Regnskydd
( ) Myggnät 

Sova gott:
(/) Spjälsäng - dom kommer ha samma i några månader
(x) Spjälskydd
(x) Madrass
(x) Täcke
(x) Kudde
(x) Lakan
(x) Plastad frotté
(x) Påslakanset
(x) Leksaksmobil/speldosa
(x) Gosedjur

Sköta om:
( ) Skötbord
(x) Skötbädd/skötskydd 
( ) Våtservetter
( ) Tvättlappar
(/) Blöjor - har bara tygblöjor hittills
( ) Skötväska
( ) Leksak till skötbordet
( ) Blöjhink

Äta mat:
( ) Amnings-BH
(x) Bröstpump
(/) Nappflaska - har bara en hittills
( ) Flaskborste
( ) Modersmjölksersättning
(x) Amnings kupor
(x) Haklappar
(x) Dregglisar

Bada:
( ) Badbalja
(x) Tvättlappar av frotté
(x) Babyolja
(x) Badhandduk med huva

Mini-Apotek:

(x) Kräm mot röd bebisrumpa
( ) Näsdroppar för spädbarn
( ) Panodil, stolpiller för spädbarn
( ) Febertermometer
(x) Kräm mot torr hud
(x) Idomin
(x) Barnolja
( ) Xylocain 

Övrigt:
(x) Filtar – Ska sy egna sedan också
( ) Amningskudde
(/) Bärsele - behöver en bärsjal också
(x) Babysitter
( ) Snuttefilt 
(x) Nalle/gosedjur
(x) Nappar 
( ) Napphållare
(x) Bitring
(x) Förvaringsmöbel till bebiskläder

28 maj

Vardagslivet | 2011-05-28 | 17:46:03 Kommentera? » 3 st

Mamma ringde mig imorse och väckte mig och sa att hon var påväg med bilen för att hämta mig.
Jag låg ju såklart i sängen så sent som jag kom hem igår från grillningen så det var bara
att kliva upp och klä på sig. Mamma kom och vi åkte iväg till hennes vän där vi skulle välja och vraka
på hennes barnkläder. Jag åkte hem med en hel kartong full med kläder och saker!
Bla. kläder, bärsele, bitleksaker och en sådan gunga som man sätter mellan dörren.
Blev ju en massa mer saker, nästan så att jag inte kommer ens ihåg vad jag tog för något! x)

Åkte sedan till stan och shoppade loss på asiatiska butiken Kina Li här i Uppsala.
Kollade runt på rea på kläder och hittade en jeans jacka och en tröja.
Jag älskar verkligen gratis saker och rea haha!
Varför jag gick till Kina Li var för att jag fick så många minnen av all mat som finns i den butiken.
Och allt godis. Jag var ju en backpacker i Thailand en månad för några år sedan och det finns mat
och godis som jag älskar därifrån. Speciellt deras mjölkchoklad :)



mardrömmar som kan bli verklighet

Vardagslivet | 2011-05-27 | 13:13:16 Kommentera? » 1 st

Jag hade en otroligt jobbig mardröm inatt.
Vaknade av att jag låg och grät och jag trodde verkligen att drömmen var sann.
Jag höll mina barn i famnen och var påväg mot sängen för att amma när pojken
plötsligt slingrade sig och jag tappade honom. Han föll mot golvet med en duns.
Jag lade flickan på sängen och tog upp pojken från golvet -
och han log mot mig. Jag grät hysteriskt och skrek på mamma. Mamma kom och sa att vi skulle till
akuten och där vaknade jag. Allt kändes så himla verkligt och obehagligt.
Det var ingen knäpp dröm heller. Sådana här saker kan hända.
Efter den här drömmen kommer jag nog aldrig våga hålla mina barn samtidigt..
Jag litar inte på mig själv. Tänk om jag skulle verkligen tappa någon av dom på riktigt?
Min dag är totalt förstörd nu.. Drömmen är allt jag tänker på.
Får bara tårar av att tänka på den. Den var så verklig..
Jag känner på magen nu och pratar med barnen och försöker få kontakt med dom
så jag vet att dom lever.. Vad skulle jag göra utan dom?
Jag älskar dom redan så himla mycket.

Har ni haft någon mardröm som har känts så verklig?

Ska i alla fall försöka vara på bra humör idag. Ska hem till mammsen och fira min
födelsedag som var igår. Blir fika och leka med små syskonen.
Efter det ska jag träffa vänner och grilla ute på en badplats här i Uppsala.
Inget fint väder, jag vet men vi ska klä på oss varmt och ta med filtar ^^
Hade tänkt ta med en termos med varm choklad också :)

amazing thai

Vardagslivet | 2011-05-26 | 20:09:20 Kommentera? » 1 st

Tack för alla gratulationer! Har haft en underbar dag med min pojkvän.
Blev dock inge grillning eller någon tårta. Det blev resturang besök på amazing thai istället.
Jag och min pojkvän är super svaga för thai mat x)
Efterrätten ska vi ta nu ikväll här hemma. Chokladpudding! Har ju blivit totalt svag för det
nu under graviditeten..

Jag är super mätt nu och jag tror revbenen kommer att gå sönder när som helst.
Barnen har det säkert jätte trångt nu eftersom jag åt så hemskt mycket! XD

21 år idag!

Vardagslivet | 2011-05-26 | 14:37:43 Kommentera? » 19 st

Grattis till mig då som fyller 21 år idag ^^
Dagen ska firas med att bara umgås med pojkvännen hemma och grilla.
Jag tror även han tänker baka en tårta.. *hoppas*
Imorgon blir det mer firande med vänner och familj :)

leopard mönster

Det yttre | 2011-05-25 | 19:05:10 Kommentera? » 3 st

Något jag har verkligen fastnat för är djurmönster. Zebra randigt, leopard fläckar, giraff fläckar..
Älskar också militär mönster. Det är ju så himla snyggt!
Kunde inte låta bli och köpa denna klänning. Den passar nog bättre till lillasysters student också :)

Det blev inge kontrakt skrivande idag eftersom tjejen som har kontraktet var sjuk idag, så ska
tralla dit imorrn. Har egentligen ingen lust att åka in till stan och fixa saker imorrn när det är min
födelsedag, men men ^^'
Men det blev en is chai latte iaf ;D En stor en och drack upp den på 2 min. Fasiken var goda dom är!

lisas teckningar

The geek stuff | 2011-05-25 | 13:31:43 Kommentera? » 3 st

Ni har väl inte missat min systers blogg? Där hon tecknar och fixar naglar?
Senaste bilden hon har gjort är hur jäkla fin som helst! Jag kommer ju så låta henne
rita av mina barn sen när dom kommer :)

Nu ska jag iväg till stan och prata om lägenhetskontraktet med HSB.
Hoppas jag får skriva på det idag. Ska även springa (snarare gå som en snigel) till
Waynes Coffee och köpa en mig en is chai latte som jag är super sugen på ^^'

kexchoklad i olika smaker

Dagens cravings | 2011-05-25 | 12:51:13 Kommentera? » 6 st

Testade Cloettas nya smaker på Kexchoklad igår kväll. Blåbär, Banan och Hallon.
Det var svårt att få fram en favorit eftersom jag tyckte att alla smakade jätte gott!
Jag var lite skeptisk i början men blev positivt överraskad.
Men blåbär smakade nog mest.
Testa ni också, super gott! :)


veckans blogg vinnare

Veckans blogg | 2011-05-24 | 20:54:06 Kommentera? » 2 st

24 maj

Vardagslivet | 2011-05-24 | 20:18:57 Kommentera? » 3 st

Gjorde en massa ärenden idag och det gick super bra. Jag kommer kanske få en praktik på leksaksbutiken BR
på Gränby Centrum här i Uppsala! Hoppas innerligen att jag kommer få börja där. Har möte med dom nästa vecka,
så det är bara att hålla tummarna. Blir inte så många timmar alls eftersom det kommer nog vara jobbigt
att stå så länge och sådant men jag kommer lära mig massor. Speciellt få kassavana. Det blir ju lättare då att
söka jobb när småttingarna börjar på dagis.

Efter mina ärenden så träffade jag två gamla klasskamrater från skolan, Sofie och Andrea. Vi hade super mysigt
och åt middag på Waynes Coffee och sedan gick runt och shoppade lite. Hittade en stilig kofta till lilleman och sedan en
klänning till mig själv som jag ska ha på mig på min systers student. Självklart åt man mjukglass vid fyrisån också :)
Jag hade en jätte trevlig dag och på något sätt.. så känns det som att jag har börjat få tur nu. Inte van
med att det går så himla bra för mig. Ska man vara orolig eller? Eller ska jag baar njuta av att allting går så bra
och alla är så hjälpsamma?

Har börjat få ordentliga problem med revbenen på senaste tiden. Både bak och fram. Jag känner att det trycker på ordentligt
och det är trångt i magen -.-  Verkar som att ungarna vill att jag ska få lida mer genom att dom sparkas jätte mycket på
revbenen också.. Fy skäms! .__.





du finns inom mig

1+1=4 | 2011-05-22 | 22:50:10 Kommentera? » 3 st

Förlåt för dålig uppdatering denna helg, men jag lovar att det blir bättre i veckan!
Har haft ordentliga sammandragningar idag och knappt kunnat stå upp.
Har börjat få svårt att andas och revbenen är ömma efter sparkar och organ som trycker på.. :(
Men har en haft en mysig helg iaf med vänner och pojkvän <3

Suttit hela kvällen nu och sjungt till småttingarna och pojkvännen har smekt magen medans hihi
Så himla mysigt! Lilla familjen samlad. Eller lilla.. Vi är ju 4 st! XD

 

veckans blogg

Veckans blogg | 2011-05-22 | 20:53:31 Kommentera? » 8 st

bilder från babyshowern

1+1=4 | 2011-05-20 | 23:10:41 Kommentera? » 6 st

Jag sitter och beundrar mammas sy verk och hon visar tygblöjan hon har sytt till Ed.
Prästen Ed är super förtjust i allt mamma har sytt haha! Det var lite oväntat :)




gortoz a ran

The geek stuff | 2011-05-20 | 22:51:01 Kommentera? » 1 st

Det här är en av mina favorit låtar. Denez Prigent har en underbar röst och får en så lugn när man är ledsen.
Man får inte heller glömma Lisa Gerrard. Hennes röst är helt otrolig och hon sjunger även i filmerna Man on Fire
och Gladiator. Denna låt kommer från filmen Black Hawk Down och Hans Zimmer har gjort musiken.
Han är min största idol verkligen. Älskar hans musik och det kommer jag alltid att göra.
Mina barn ska få somna till hans musik!

"I was waiting, waiting for a long time
In the dark shadow of grey towers
In the dark shadow of grey towers

In the dark shadow of rain towers
You will see me waiting forever
You will see me waiting forever

One day it will come back
Over the lands, over the seas

The blue wind will return
And take back with it my wounded heart

I will be pulled away by its breath
Far away in the stream, wherever it wishes

Wherever it wishes, far away from this world
Between the sea and the stars"

Vad har ni för favorit låt?


vitt, grönt, BILLIGT

Fint till hemmet | 2011-05-20 | 17:18:03 Kommentera? » 2 st




Golvlampa IKEA 99 kr
Soffa IKEA 5990 kr
Hylla IKEA 599 kr
Byrå IKEA 699 kr
Kuddfodral HM 129 kr
Kuddfodral HM 149 kr
Ljusstake IKEA 79 kr
Växt med kruka IKEA 299 kr
Ljus / 3 styck 69 kr
Tavla IKEA 99 kr

Jag älskar ikea, det märker ni kanske? ^^
Jag bara längtar tills jag får inreda vårt hem <3  
Så familjen, om ni läser detta så önskar jag mig ikea presentkort i födelsedagspresent xD

mommy loves you

1+1=4 | 2011-05-19 | 20:08:55 Kommentera? » 6 st

Mamma älskar er så otroligt mycket! Mina små knytt i magen <3
Just idag har ni kanske inte vart så himla snälla emot mig.. sparkats som bara den och det har gjort ont..
Men då vet jag ju att ni lever där inne iaf ^^'
Jag längtar så otroligt mycket tills ni kommer ut i världen. 
Vi har äntligen hittat ett hem åt oss! Våran lilla familj.. Ni, jag och er far <3
Jag längtar tills jag (troligen eran far xD) kommer sätta ihop spjälsängen och måla den.
Längtar tills jag får fixa eran lilla bäbis hörna. Tvätta era kläder och vika in dom..
Jag bara längtar tills ni är i min famn.. Har aldrig längtat så mycket efter någonting.

Ni var inte planerade men vi älskar er endå! Jag ångrar ingenting och jag hoppas ni är friska.
Varenda dag får ni höra att vi älskar er. Jag har aldrig känt en sådan här känsla förr.
Jag är eran mor och jag älskar er så otroligt mycket! <3

Det är många av er som har frågat mig om hur det känns att man väntar tvillingar.. Ärligt?
Jag är ännu mer lyckligare nu än när jag trodde det bara var ett litet barn där inne.
Det är verkligen dubbel lycka! Jag ska få en son och en dotter.. Det är helt otroligt.
Vad gjorde jag för ett år sedan? Jag kommer inte ens ihåg. Mitt liv har inte vart så meningsfullt direkt
sedan småttingarna kom in i mitt liv. Det känns som att det här var verkligen en gåva.
Tvillingarna räddade mig verkligen. Från mig själv och mina dumma val i livet.
Folk anser att behålla barnen är ett dumt val, men dom vet ingenting om mig eller vad jag har gått igenom i mitt liv.
Det är verkligen inget dumt val. Jag har aldrig vart så lycklig i hela mitt liv och det kommer bli tufft, men det
är så värt det!

E
n vän påminde mig just om vad jag gjorde för ett år sedan. Var på klassresa i Lettland och Litauen och
festade hårt. Firade min födelsedag där och jag kommer aldrig glömma den resan! Eller jag gjorde ju just det..
Fast inte själv resan bara när vi var där haha xD
Har jag blivit senil? :O


v.24

1+1=4 | 2011-05-19 | 17:48:21 Kommentera? » 6 st

Mamman: Om du hittills inte funderat så mycket över det här med att vänta barn, blir det mer uppenbart nu när magen blir större. Du har nu gått upp 5–7 kilo, vissa ännu mer. Det är vanligt med ryggproblem, till exempel att du känner dig trött eller har ont i svanken. Foglossning är en annan vanlig åkomma under graviditeten.
Det beror på att brosket i fogarna som håller ihop bäckenbenen luckras upp något av graviditetshormonerna för att ge plats åt barnet när det sedan ska födas. Man blir överrörlig i bäckenlederna och kan få smärta och inflammation när bäckenbenen gnider mot varandra. Skulle det drabba dig får du försöka ta det lugnare och anpassa dig till vad kroppen klarar av. Efter förlossningen är det extra viktigt att inte belasta bäckenet för
mycket genom att till exempel bära tungt, på så sätt kan fogarna läka. Man kan känna av hur
livmodern drar ihop sig och blir stel ibland, så kallade förvärkar, livmodern tränar på detta sätt upp sig inför förlossningen. Ibland kan vibrationer eller gropigt underlag från när man åker bil framkalla förvärkar, men det är helt naturligt.

Barnen: Vikten har ökat markant på senare tid och barnen väger nu runt 1200 gram tillsammans och är
cirka 30 centimeter långa. Barnen ska de resterande veckorna femdubbla sin vikt. Nu utvecklas svettkörtlar,
men huden är fortfarande så pass tunn med bara lite fett så det ljumna vattnet är perfekt.
Naglar på både fingrar och tår börjar växa ut.

Egna tankar: Ungarna ska femdubbla sin vikt.. Herregud.. Jag känner mig redan tung och otymplig.
Har ryggvärk som fasiken och ungarna har börjat sparkas mot revbenen.. Det gör t.o.m ont ibland. Har börjat få panik inför förlossningen och ska börja på aurora mottagningen troligen.
För första gången i graviditeten känner jag mig ful och tjock.. :(


veckans snygging

Veckans snygging | 2011-05-19 | 15:56:55 Kommentera? » 7 st

Enrique Miguel Iglesias Preysler, född 8 maj 1975 i Madrid, Spanien, är en spansk sångare.
Iglesias karriär startade på indieetiketten Fonovisa som hjälpte honom att bli en av de mest populära artisterna i Latinamerika och på den latinska marknaden i USA, och att sälja fler spanskspråkiga album än någon annan artist under den här tidsperioden. Innan nyårsafton år 2000 gick han över till engelskspråkig populärmusik. Han signerade ett unikt kontrakt för flera album med Universal Music för aldrig tidigare skådade 48 miljoner dollar, där Universal Music Latino fick ansvaret att släppa hans spanskspråkiga album och Interscope de engelskspråkiga.

Själv gillar jag bara en låt med honom, Hero. Ni vet den super gamla låten? Har så fina barndomsminnen av den haha!

Vem ska bli veckans snygging nästa vecka tycker ni? ;)

inom en månad

Vardagslivet | 2011-05-19 | 08:57:28 Kommentera? » 3 st

Inom en månad kommer jag:

26 maj: Fylla 21 år!
30 maj: Tid hos BM
? maj/juni: Börja praktisera
2-5 juni: Jobba på Uppcon! (på tv-spel)
3 Juni: X-men first class på bio!
? juni: FLYTTA! :D
? juni/juli: the Gathering of the Sweden Juggalos

Bild från när jag cosplayade Chichiri :)
Ååh vad jag saknar att cosplaya.. Kan ju inte göra det på Uppcon nu med kula på magen xD


lägenhetsvisning idag

Vardagslivet | 2011-05-18 | 15:21:10 Kommentera? » 1 st

Lägenhetsvisning idag och jag bara längtar! Spännande och super roligt kommer det vara att få se lägenheten.
Hoppas dock att väggarna ser bra ut så man slipper fixa dom.. Så fort jag kommer in i lägenheten kommer jag planera hur jag ska möblera och vart bäbis hörnan ska vara haha!
Men innan visningen ska jag iväg till några vänner och bara slappa lite. Fint väder ute och det måste man ta vara på.

Har precis sett en film som heter "The pregnancy pact". Någon som har sett den?
Kan blogga mer om den ikväll. Då ska jag även lägga upp vem som blir veckans snygging!
Några förslag på vem det kan bli? :)

Bild från middagen igår. Jag bara älskar kyckling! :D

veckans blogg vinnare

Veckans blogg | 2011-05-17 | 19:52:00 Kommentera? » 10 st

twins t-shirt

Det yttre | 2011-05-17 | 16:25:46 Kommentera? » 3 st

shopping på kappahl

Shopping till the twins | 2011-05-17 | 15:02:07 Kommentera? » 7 st

Det är nu "tag 3 betala för 2" på Kappahls alla barnkläder och jag hade en till rabatt som man fick en gratis body på om man handlade för över 200 kr. Så alla bäbis kläder på bilden blev totalt 209 kr! :D (fick då alltså två gratis bodysar)
Hade också en liten lapp där jag fick strumpor från newbie om jag handlade för över 200 kr.
Vilket flyt jag har fått nu..
Fått en lägenhet, har en praktikplats på G, köpt en super billig underbar tvillingvagn, gör värsta kapen!
Och sedan så mår jag helt underbart och njuter verkligen av graviditeten <3
Dock så har jag en ordentlig ryggvärk och jag har börjat känna mig "tung". Jag känner av att jag är tyngre än förr och att allt ligger på magen. Och det kommer bara bli värre xD

Var hos BM igår och fick lyssna på tvillingarnas hjärtljud för första gången.. så mysigt <3
Sedan fick jag veta att mitt SF mått var 28cm! Jag har tydligen en lika stor mage som
en kvinna som är gravid med en unge i v.30! Och jag är bara i v.23 x)

fint till lilleman

Shopping till the twins | 2011-05-16 | 20:04:42 Kommentera? » 7 st

IKEA

Shopping till the twins | 2011-05-16 | 19:29:55 Kommentera? » 3 st

Åkte iväg på ikea med lillasyster Pi idag. Shoppade lite bäbis grejer och lite andra saker
som behövdes i hemmet. Bäbis grejerna var så himla söta <3
Pi har en super roligt sår på näsan efter ha ramlar på asfalten xD

Vet ni vad?? JAG HAR FÅTT EN LÄGENHET! En fin tvåa nära mina vänner, familj och min pojkväns familj.
Så nu är det bara 3-10 min gång avstånd till allihopa haha!
Vilken tur jag hade alltså.. Helt underbart! <3


veckans blogg

Veckans blogg | 2011-05-16 | 16:58:03 Kommentera? » 12 st

fint till lillan

Shopping till the twins | 2011-05-15 | 17:03:43 Kommentera? » 7 st

lite bilder från babyshowern

1+1=4 | 2011-05-15 | 14:06:22 Kommentera? » 4 st

Jag var inte så hemskt duktig på attt fota igår men jag hade ju det så trevligt att man glömde! Haha!
Vi åt middag, fikade, öppnade presenter, lekte lekar och gick tipsrunda.
Tipsrundan handlade om frågor om tvillingar och om mig! Gissa vem som vann den tävlingen? Mamma! XD
Det blev otroligt mycket skratt och tårar (av för mkt skratt) och vi hade verkligen super kul!
Vilka underbara vänner jag har som fixade det här åt mig <3
Det kom även män dit! Haha! Fick super söta presenter till bäbisarna och fotar dom lite senare hade jag tänkt :)

Om ni är gravida och inte haft en babyshower, ha det! Det handlar inte om presenterna, det handlar om att
bara träffas och umgås och bara ha så himla kul!
Det kom även vänner jag inte hade träffat på år. Så himla mysigt att få träffa dom igen <3

Tack alla för en underbar kväll och alla fina presenter <3





babyshower

Vardagslivet | 2011-05-14 | 13:30:35 Kommentera? » 3 st

Ikväll är det min babyshower! :D Längtar så. Det kommer bli super kul! Det är mina vänner Christine och Karolina som har fixat det och jag vet absolut ingenting om vad som ska hända ^^' Det enda jag vet är att jag ska komma haha! Men det kommer bli trevligt :) Mat, fika och hoho presenter ;) Fast jag bryr mig inte så mycket om presenter, tycker det är roligare att träffa en massa folk :)

Det skulle regna idag? Men solen skiner och det är knappt nå moln på himlen.. Så.. vad ska man ha på sig då?
 Tänk om vädret helt plötsligt ändrar sig? -.-

down with love

The geek stuff | 2011-05-13 | 22:10:33 Kommentera? » 2 st

Down With Love visas just nu på svt1! Så jäkla rolig och charmig. Man bara smälter av att se Ewan McGregor! Han är så himla sexig, gullig, charmig och allting på en gång haha! Sedan är ju Reneé Zellweger underbar också!
Om ni inte har sett den borde ni göra det! Filmen utspelar sig på 60 talet och man bara älskar kläderna! :)



dagens cravings

Dagens cravings | 2011-05-13 | 19:51:48 Kommentera? » 1 st

v.23

1+1=4 | 2011-05-13 | 17:58:21 Kommentera? » 5 st

Vecka 23

Mamman:
Man kan känna hur barnen rör och vänder på sig. Ännu finns det gott om plats i livmodern. Ibland kan det göra tillfälligt ont i sidan som kan orsakas av att livmodermuskulaturen töjer sig mycket. Många upplever den här tiden som en positiv del av graviditeten. Men alla är inte lyckliga och mår bra under graviditeten. En vanlig orsak kan vara oro inför hur livet med två små barn kommer att bli. Vissa blivande mammor är ofta sjuka. Det beror på att immunförsvaret påverkas så att det fungerar lite sämre under graviditeten.

Barnen: Barnen reagerar på olika sorters ljud som musik och röster. Barnen ligger ofta och suger på sin tumme. Huvudhåret har börjat växa ut och en del barn kan ha riktigt tjockt hår redan som nyfödda. Barnen hickar när det ligger i livmodern, ett nyfött barn hickar också ofta. Nu är det mer kännbart och känns igen som ett rytmiskt dunk.


Lilla bulan på magen <3 Eller den är inte så liten egentligen, men på bilden ser den super liten ut haha!

the lullaby

1+1=4 | 2011-05-12 | 23:35:13 Kommentera? » 13 st

Jag har börjat med att sjunga till småttingarna varenda kväll. Ligga i soffan eller sängen och smeka magen medans man nynnar på en fin låt eller sjunger med text. Jag har inte den bästa sångrösten direkt, men det känns mysigt faktiskt.. Att ha en egen liten stund med småttingarna. Jag kommer verkligen fortsätta att sjunga för dom när dom tittar ut. Min pojkvän tycker att jag kanske är lite löjlig haha! Jag tror inte han har insett ännu att tvillingarna kan höra oss och allt. Sedan sjunger jag också för min egen skull. Det får mig att slappna av efter en hel dag. Ibland när dom är så vilda så smeker jag magen och då lugnar dom ned sig. Men när jag väl sjunger för småttingarna börjar jag alltid med "river lullaby" från Prinsen av Egypten. Sedan när jag sjungt den klart börjar jag sjunga nästan varenda låt från den filmen.
Jag är uppväxt med den filmen och älskar musiken ( Hans Zimmer <3 ) så mina barn ska också
ha den filmen i sina liv :)

Idag kände jag att tvillingen till höger om min mage är en super vilding och hickade!
Jag känner alltid vilda och hårda sparkar på höger sida av magen. De sparkar jag känner på vänster är
inte lika hårda. Så jag undrar vem det är som ligger på höger.. den ungen ska få ett rejält snack med morsan sen! Haha nej, men det är underbart att man känner sparkar iaf! Då slipper man ju vara orolig. Eller jag är ju orolig alltid endå.. Tänk om den vilda tvillingen försöker varna mig att den andra tvillingen ligger död? Eller tänk om tvillingen som är svagare växer inte som den ska? Usch... hatar att vara orolig.. Men i juni får vi se småttingarna igen och det är nog ingen fara med dom. Min pojkvän försöker alltid säga till mig att aldrig tänka att det är något fel på dom, då stressar jag bara upp mig. Det är ju inte bra för någon av oss.
Men man kan inte åta bli att oroa sig :(

Gravida: Sjunger ni för era ofödda?
Mammor: Sjöng ni i graviditeten? Sjunger ni till era barn nu?

när är man ung?

Vardagslivet | 2011-05-12 | 20:32:25 Kommentera? » 14 st

Fick en kommentar om att jag inte var ung alls. 21 år är en "normal" ålder att bli mamma på. Jag fyller 21 om två veckor, så är inte 21 ännu. Men jag anser faktiskt att det är ungt. Eller vad räknas som ung? Under 2o?
Min åsikt är att man är ung tills man är 24.. När man är 21 har man knappt vart i vuxenlivet länge. Visst, jag anser mig som en vuxen och ingen tonåring eftersom det är jag ju inte. Men en ungdom ser jag mig som.

Vad anser ni? När slutar man vara ung?

länkbyte

Länkbyten | 2011-05-12 | 20:19:42 Kommentera? » 0 st



Checka in denna blogg
! Bloggen handlar om världens gulligaste katt :)

veckans snygging

Veckans snygging | 2011-05-11 | 20:41:00 Kommentera? » 9 st

Hade tänkt börja med "veckans snygging" och då tänkte jag också "varför inte inleda med Ewan McGregor?"
 Ewan McGregor är en av mina favorit skådespelare och jag är en liten tönt när det gäller honom.
Jag samlar på filmer med honom och har nu 13 stycken! Samlar all musik av honom också.
Först filmen jag såg med honom i var Star Wars: The Phantom Menace sedan dess har jag älskat honom! <3
Sedan är ju han super snygg, eller hur? ;)

Nästa vecka blir det en annan veckans snygging. Har ni några förslag? ^^

lillasyster Pi

Vardagslivet | 2011-05-11 | 20:23:35 Kommentera? » 0 st

Min lillasyster Pi är så otroligt söt! Knäppaste, roligaste och charmigaste ungen jag någonsin träffat!
Åh, gumman vad du är gullig <3


veckans blogg vinnare

Veckans blogg | 2011-05-11 | 18:16:16 Kommentera? » 1 st



Grattis Elin!

Nästa vecka har ni en ny chans att bli veckans blogg :)

sött från lindex

Shopping till the twins | 2011-05-11 | 18:12:37 Kommentera? » 1 st

11 maj

Vardagslivet | 2011-05-11 | 11:58:04 Kommentera? » 7 st

Denna morgon har vart jätte mysig. Solen skiner och det är super varmt ute och jag har bara tagit det lugnt.
Gör mig i ordning nu för att springa iväg till ett möte. Ett möte med familjenheten. Dom ger stöd åt unga blivande mammor och sedan fortsätter vara ett stöd när man är en mamma. Jag kände att det passade mig perfekt, eftersom jag kommer behöva mycket stöd och råd och sådant. Jag är ung och ska ju t.o.m bli mamma till två småttingar. Fick höra att man träffar andra mammor på det och fikar, lagar mat och bara umgås och pratas. Det känns ju kul, att få lära känna nytt folk :)

Kan ju skriva mer sen efter mötet vad det egentligen är. Jag vet ju inte allt än ^^'

dagens inköp

1+1=4 | 2011-05-10 | 20:34:30 Kommentera? » 11 st

Idag köpte vi våran tvilling vagn för ynka 5oo kr! Den är inte använd mycket alls och var i super fint skick. Dom skulle lätt ha kunnat sålt den för 2ooo kr men vilken tur vi hade då! Den enda nackdelen var att den låg i Tierp så det blev sitta i bilen hela dagen, så man missade det fina vädret. Men så värt det! Vagnen var lätt att vika ihop och lätt att köra. Vägde inte mycket alls och märket är Emmaljunga. Vilket jäkla fynd alltså!
Vi är super nöjda :D <3


gravidlista

1+1=4 | 2011-05-10 | 11:33:01 Kommentera? » 10 st

När fick ni reda på att du var gravid? 5 Jan 2011, vet dock inte vilken vecka jag var i.

Beräknat förlossningsdatum: 15 september

Var det planerat?
Nej


Berättade för familjen: Berättade till pojkvännen direkt, men berättade väl till pappa efter en vecka.
Sedan min syster, som fick berätta vidare till familjen eftersom jag inte vågade.

Har du mått illa? Som fan! I nästan 4 månaders tid mådde jag illa och spydde nästan varje dag!

Foglossning? Har känt vissa dagar, hoppas jag slipper det!

Andra krämpor?
Halsbränna, magvärk, extremt trött och ibland illamående. Ryggen är nästan helt paj :(

Cravings: Glass! Äter det varje dag xD

Avsmak för något?:
Coca cola.. det smakar inte likadant :( Mandariner och äppeljuice, mår bara illa av det.

Vad tror du att det blir för kön?
Det är en pojke och en flicka i min mage! :D <3

Första ultraljudet: När jag blev inlagd på sjukhuset i v.17, då jag fick veta att det var tvillingar <3

Andra ultraljudet: Haha dagen efter jag blev inlagd på sjukhuset :P


Hur mycket har du gått upp i vikt: ca 6 kg nu! :D

Behöver du kissa ofta? JA! -.- När jag planerar saker och ting med vänner ser jag alltid till att en toalett finns i närheten! XD

Är du rädd inför förlossniningen?
Som fan.. jag ska ju föda TVÅ barn! Det kan hända hur mycket fel som helst..

nytt i garderoben

Det yttre | 2011-05-09 | 20:18:53 Kommentera? » 4 st

Jag flyttar in i den här. Från och med nu! Jag älskar den! Tog ett tag att hitta en bikini
jag gillade men hittade denna och blev förälskad direkt.

Vart ute i stadsparken hela dagen med min vän Lisa, som också är gravid och fan vad varmt det var!
Imorgon har jag inget planerat så det blir att ta på sig bikinin och ut på gården och sola :)

Har ni sett att det blivit lite förändringar på bloggen? Linnea håller på och byter desing åt mig :D


veckans blogg

Veckans blogg | 2011-05-09 | 11:58:10 Kommentera? » 9 st

en bröllopsbild

Vardagslivet | 2011-05-08 | 12:35:44 Kommentera? » 3 st

Snodde en bild från en av mammas vänner. Jag glömde ju min kamera hemma!
Mamma var super vacker och barnen så himla söta! Älskar att klänningen inte är vit
som en brudklänning annars brukar vara. Mamma har sytt hela hennes klänning själv :)


en liten bild

Vardagslivet | 2011-05-07 | 22:59:06 Kommentera? » 0 st

En av alla bilder från bröllopet. Jag hade ansvar för lillasyster Pi hela dagen/kvällen.. -.-
Är nu hemma hos mammsen och ska vara barnvakt tills imorrn.
Bröllopet var super vackert och jag började faktiskt få tårar! Hormoner? Som fan xD

mamma gifter sig!

Vardagslivet | 2011-05-07 | 10:28:10 Kommentera? » 1 st

Bröllop idag! Min mamma gifter sig. Hon är säkerligen super nervös och har säkert panik över att allting
ska vara rätt haha! Var i lokalen igår och dukade med min storasyster och jäklar vad fint det blev! :)
Så grattis mammsen och Jörgen! :D


oufit 6 maj

Det yttre | 2011-05-06 | 16:48:53 Kommentera? » 1 st

Nu ser man att det är blont hår och inte orange iaf! :)
Ska snart iväg till stan och träffa lillasyster, hon behöver kolla skor till bröllopet imorgon.
Jag själv ska väl ta mig och köpa lite nytt smink eftersom det tog slut idag. Typiskt.
Sedan åker vi till hem till henne så hon får noppa mina hemska buskar till ögonbryn!
Tyvärr, hinner hon inte fixa mina naglar eftersom hon ska fixa mammsen inför imorgon.
Men rött nagellack får räcka :)

Gulliga Linnea sitter och fixar min design idag, så spännande! Så otroligt snällt av henne! :)


thor

The geek stuff | 2011-05-06 | 12:41:01 Kommentera? » 0 st



Filmen var helt underbar! <3

Nu ska jag bleka håret en sista gång, så hoppas det oranga försvinner nu ^^
Har ingen lust att ha orange hår på mammas bröllop imorrn.. -.-

5 maj

1+1=4 | 2011-05-05 | 14:12:03 Kommentera? » 12 st

Min mage har växt otroligt mycket nu har jag märkt. Så himla kul och mysigt men.. lite jobbigt...
Kan inte ha på mig mina gamla kläder längre :(

Jag har en riktigt usel dag. Mår illa som fan och det känns som att jag ska spy hela tiden.
Har en magvärk som är obehaglig.. Svårt att beskriva den men.. det är inte bäbisarna som rör sig iaf.
Något hel annat. Det kommer och går och gör inte ont, bara obehagligt.. Åh vad dålig jag är på att förklara -.-

Hoppas jag mår bättre senare idag när jag och min pojkvän kanske ska på bio och se Thor.
Först middag ute och sedan bio, perfekta dejten för oss två nördar <3

veckans blogg vinnare

Veckans blogg | 2011-05-04 | 21:25:01 Kommentera? » 1 st



Grattis Sara!

Nästa vecka får ni en ny chans att bli veckans blogg! :)

ny design..?

The geek stuff | 2011-05-04 | 20:54:24 Kommentera? » 7 st

Usch vad jag är less på min design! Vill ha en ny.. En ljusare.. Grått och vitt skulle passa super bra med
svartvita bilder eftersom det älskar jag.. Men jag kan inte göra designer.. Så hur ska jag göra?
Något tips? Någon som lust att hjälpa mig eller kanske göra en t.o.m?
Har kollat in på Annas designer, men dom är tyvärr för dyra för mig just nu.. 300 kr på en design har jag
inte pengar till just nu när man måste spara pengar till TVÅ bäbisar :(
Finns det någon hemsida som man kan lära sig eller så?
Jag vill ju att min blogg ska vara fin och jag vill vara nöjd över den.. Som det är just nu är jag inte det :(

icas kompis pris reklam

The geek stuff | 2011-05-04 | 19:26:03 Kommentera? » 2 st



Den här låten har jag på hjärnan nu. Sitter och nynnar på den alltid. Men som tur är så är den ju
mycket bättre än Upplev mer låten som jag hade på hjärnan i flera månader.
Men Ulf är ju så himla gullig också haha ^^

v.21 magbild

1+1=4 | 2011-05-04 | 16:10:36 Kommentera? » 3 st

Visst ser jag så himla road ut? Pojkvännen fotade eftersom jag hade försökt fota magen i ca 20
min tills jag fick ett ubrott och kastade kameran på honom, haha! xD
Så jäkla synd att det är så dålig väder ute! Jag vill ha sol, sitta i shorts och bara slappna av i någon park
med en glass eller smoothie. Det skulle vart underbart, eller hur?
Men tyvärr är det piss väder.. Hoppas dock att det är bra väder på lördag då jag ska ha på mig en klänning på min mors bröllop.. :/

Om en vecka är det min babyshower och sedan har jag tid hos BM igen ^^
Jag tror jag ska börja gå dit nu varannan vecka för att kolla blodet och urinen så jag inte
har havandeskapsförgiftning och sådant. Hoppas dom mäter min mage och väger mig nästa gång jag
kommer dit. Jag har ingen våg hemma och jag låter bli att väga mig hos andra eftersom jag vill få veta det
hos BM. Sist jag vägde mig hade jag gått upp 6 kg. Från 47 (startvikten) till 53 kg :D
Det tråkiga är bara att vikten jag har gått upp är bara på magen.. och brösten xD

dagens shopping

Det yttre | 2011-05-03 | 18:47:13 Kommentera? » 7 st

Det blev bara en liten body från Myrorna. Sedan blev jag liten självisk och shoppade till mig själv haha!
Ett mamma linne från HM och sedan mammatights från HM. Köpte även nagellack, har alltid velat ha
rött nagellack så nu hoppas jag att det passar på mig!
Letade även efter sommarskor som inte är platta i fötterna men det var omöjligt och hitta..
Ballerina skor med en liten klack, vart kan det finnas?

tidsinställt inlägg

Vardagslivet | 2011-05-03 | 15:45:00 Kommentera? » 2 st

Är ute på stan i det sunkiga vädret.. Blev så jäkla sugen på att åka till Myrorna och sedan behövde jag handla lite mat. Veckans blogg fortsätter tills kl 20.00 ikväll så fortsätt anmäla er! Hoppas jag hittar fina saker på myrorna! ;)
Hoppas ni har en trevlig dag även om det regnar och haglar(!?) :)

länkbyte

Länkbyten | 2011-05-03 | 15:00:00 Kommentera? » 2 st




Kolla in denna tjejs blogg! Hon är duktig på att fota, har tävlingar och jag älskar hennes hår! :)

Vill du ha ett länkbyte med mig?
Maila mig då till [email protected] och glöm inte att skriva din bloggadress!

v.21

1+1=4 | 2011-05-02 | 22:30:06 Kommentera? » 11 st

v.21 (20+3)

Kroppen:
Vissa kvinnor får vattenansamlingar under den senare delen av trimestern. Det kan man avhjälpa genom att dricka mycket, på så sätt rensas kroppen från slaggprodukter. Halsbränna och sura uppstötningar är också ganska vanligt, undvik fet eller starkt kryddad mat. Mindre mål och mineralvatten kan lindra. På apoteket finns det tabletter och flytande medicin som neutraliserar magsyran.

Fostrerna: Nu överförs antikroppar från mammans blod till fostrernas för att skydda dem vid födseln. Fostrerna har nu alla sina kroppsdelar på plats och ligger och samlar på sig mer fett som näringsreserv. Deras hjärnor har i stort sett fått alla sina nervceller. Nervcellerna utvecklas framför allt under veckorna 10–20. Detta är en extra känslig tid, men efter det är risken för hjärnskada mycket liten. Barnen är fortfarande väldigt outvecklade och skulle inte kunna överleva utanför din mage.

Magbild får ni antingen imorgon eller på onsdag :)
Tack för alla era tips om barnvagnen! Det uppskattar jag väldigt mycket och jag ska
lyssna på era råd och tänka om! Tack fina läsare <3

veckans blogg

Veckans blogg | 2011-05-02 | 16:22:47 Kommentera? » 30 st

drömvagnen

1+1=4 | 2011-05-02 | 15:09:41 Kommentera? » 24 st

Jag har nog hittat min dröm vagn som vi ska köpa sen. Den är ju helt underbar!
Beige och svart, visst ser det grönt ut på bilden men hemsidan håller på att ta nya foton.
4000 kr + frakt 400 kr från SweKidz.
Vad tycker ni?




valborg

Vardagslivet | 2011-05-01 | 16:01:08 Kommentera? » 7 st

Det blev en massa mat och en massa trevligt hos min vänner igår. Det var ju tänkt att vi skulle bara vara 4 stycken men en massa folk kom och vi blev 10 stycken istället haha! Men all mat var super god och efterrätten slet jag och min vän Madeleine med. Vi åt upp halva skålen med frukt och bär helt själva xD
Jag skar mig dessutom på tummenoch dom hade inge plåster så det fick bli papper och eltejp! XD

Senare på kvällen efter all mat gick vi och tittade på en majbrasa och hade mysigt där. Dock brände man sig i ansiktet av värmen från elden och om man gick lite ifrån så började man frysa.. -.- 
Sedan när vi kom in igen spelade vi tvspel och jag spöade alla med Yoshi! :)

Nu ska jag iväg till pizzerian och äta "bakis" pizza haha! Riktigt konstigt.. självklart drack jag ingenting igår men jag känner mig jätte bakis.. (?) Kanske för att jag har sovit lite eller något. Men det är helt skumt.

Hade ni en bra Valborg? :)