Alice har hicka

1+1=4 | 2011-08-31 | 14:24:15 Kommentera? » 7 st

Stackars lilla Alice har hicka som hon verkligen inte tycker om :( <3

we will go home

Vardagslivet | 2011-08-31 | 13:40:33 Kommentera? » 13 st

Efter en riktigt jobbig månad här på sjukhuset får vi äntligen komma hem imorgon
och bli en riktig familj! :D Längtar så otroligt mycket!
Mitt blodtryck har sjunkit men måste fortfarande ta medicin.
Barnen har gått upp i vikt och väger mer nu än när dom föddes.
Sedan jag började helamma så spörtar dom i vikten haha!
Jag har otroligt mycket mjölk så att det nästan är lite jobbigt.. Fast
jag borde inte klaga, det är ju bara bra! ^^'

Vi har nu namn till våra småttingar! Alice och Isak <3
Dom är verkligen helt underbara.. Helt olika personligheter
och jag känner dom så väl så jag vet när dom ska bajsa t.o.m haha!
Att bli mamma är det bästa som har hänt mig.
Har suttit och tänkt lite:
"Undrar hur det skulle vara att ha en unge"
Jag kan inte föreställa mig det. När jag ammar den ena kollar jag till den andra hela tiden.
Båda är ju så jäkla söta så man kan inte bestämma vem man ska titta på haha!
Det kommer bli jobbigt med två barn, men det är så värt det <3

Fick en fråga varför barnen är inlindade i filtar hela tiden och inte har kläder på sig.
När man ligger på sjukhuset behöver man inte ta på kläder på barnen.
Sköterskorna vill helst att barnen ska bara ha blöja på sig och allt är mycket lättare då.
Sedan så är Alices och Isaks kläder alldeless för stora för dom ännu x)


Alice till vänster och Isak till höger <3 ^^

lisas tävling

Vardagslivet | 2011-08-22 | 22:23:52 Kommentera? » 3 st

Min syster Lisa har nu en ny tävling där ni kan vinna ett tecknat porträtt, kanske på din lilla älskling?
Klicka på bilden för att komma till tävlingen. :)

puss puss

1+1=4 | 2011-08-22 | 18:18:16 Kommentera? » 20 st

Lillasyster tycker väldigt mycket om sin storebror <3 

I'm a mommy

1+1=4 | 2011-08-19 | 20:30:34 Kommentera? » 21 st

Lilleman vägde 2,6 kg och var 46 cm lång
och lillstumpan vägde 2,3 kg och var 45 cm lång <3

Vi har inga namn ännu men ska diskutera det ikväll ^^'

Mamma och pappa älskar er <3

19 augusti

1+1=4 | 2011-08-19 | 14:22:51 Kommentera? » 9 st

Moster Lisa var och hälsade på oss på BB igår :)

Ni fattar inte hur lycklig jag är.. Lillstumpan ligger i baljan och sover medans
lillpojken ligger i min famn och sover. Pappa ligger och sover i sin sjukhus säng.
Så det är bara jag som är vaken.. Riktigt tyst må jag säga. Ovanligt haha!

Idag så har jag gått upp från sängen för första gången sedan jag födde dom här gullungarna <3
Fasiken vad skönt det var att duscha!

Men nu vaknade lillstumpan så nu ska dom få byta plats haha

Jag är världens lyckligaste mamma <3


Nu är dom här!

1+1=4 | 2011-08-18 | 00:04:47 Kommentera? » 52 st

Våran lillpojk föddes den 17 augusti 2011 kl 09.41
Och våran lilltös föddes den 17 augusti 2011 kl 09.42 :D <3

Kommer skriva en förlossningsberättelse senare när jag har orken och tiden.
Men det gick bra, har foton på det t.o.m så jag varnar känsliga tittare då!

Blev jätte sjuk efter morfinet och har knappt fått vara med barnen idag..
Det är nu på kvällen jag äntligen har fått lära känna småttingarna.
Ni fattar inte hur lycklig jag är!! Jag är så förälskad i dom <3

Är helt slut dock.. Har inte ätit något sen igår och mår fortfarande riktigt
dåligt av bedövningen och har högt blodtryck.. Så ingen sömn inatt tror jag.
Men hur ska man kunna sova när man hellre vill titta på sina älsklingar?

vad kommer att hända?

1+1=4 | 2011-08-16 | 12:38:24 Kommentera? » 39 st

Så.. jag blir allt sämre och sämre så vad tror ni läkarna har bestämt att göra imorgon..?
Jo, snitt! Så jag blir MAMMA imorgon! :D
Jag fattar det inte.... Jag blir MAMMA.. till TVÅ..
Jag ska äntligen få träffa dom.. Jag är så nervös...!!

JAG FÅR PANIK! <3

havandeskapsförgiftning

1+1=4 | 2011-08-15 | 21:21:34 Kommentera? » 11 st

Inga bäbisar ännu.. :(
Låg en vecka på akademiska sjukhuset i Uppsala och
sedan i torsdags blev jag förflyttad till Gävles sjukhus eftersom
det var fullt på barnavd. i Uppsala.
Det var jävligt jobbigt kan jag säga.
Nog med att man har HF, ska göra kejsarsnitt som man är livrädd för
och så måste man förflyttas till en främmande stad och kanske föda där!

Fick ligga i ett förlossningsrum med blod i taket, sängen delade på sig mitt i natten
och man hörde kvinnor skrika av smärta. Men att höra bäbis skrik var underbart..
Fast man blev frustrerad som fan! När ska våra småttingar komma??
Hade ingen tv alls så jag och sambon satt och spelade The Sims i flera dagar i rad haha!

Men nu har jag fått komma tillbaka till Akademiska här i Uppsala.
Fasiken vad skönt att få komma hem!
Mitt blodtryck var väldigt högt så påvägen hit hade ambulansen blålysen på t.o.m.
Jag är så less på att må såhär..
Men barnen mår jätte bra och vi väntar så länge som möjligt att ta ut dom.
Så barnen kan verkligen komma vilken dag som helst...
Kom nuuuuu! :D

Nu har jag internet på laptopen också så kommer kunna uppdatera bloggen varje dag :)

Grattis till Helena som fick sina pojkar igår!
Haha, hon ligger på samma BB avd. som mig så vi kanske ses? ;)
Dock går jag inte ut från rummet väldigt ofta pga mina starka
sammandragningar och förvärkar :(

I Gävle fick jag akupunktur för min ständiga huvudvärk.. Lite läskigt att sova med det kan jag säga.
Någon som har testat det?

Tack för alla gulliga kommentarer <3

sjukhuset

1+1=4 | 2011-08-09 | 15:33:23 Kommentera? » 35 st

Jag har inte kunnat skriva på flera veckor och har lidit :(
ni måste ju undra vad som har hänt!

Inga bäbisar än... MEN jag är inlagd på BB just nu och legat här snart
en vecka.. Så bäbisarna är på gång! :)
Min lillebror var snäll och lånade ut sin laptop så jag inte skulle dö av tristess här.

Men jag uppdaterar med foton så fort våra gullungar har kommit <3
Tyvärr blir det kejsarsnitt eftersom lillen vägrar vända på sig och ligger långt ned i säte..
Men jag fixar det :)

Snart blir jag en mamma! :D <3