we <3 dad

1+1=4 | 2011-10-27 | 18:21:49 Kommentera? » 8 st

Lite pappamys i soffan ^^ <3

19/10-11

1+1=4 | 2011-10-19 | 20:12:07 Kommentera? » 4 st

Sitter hos mamma som fyller 48 år idag. Grattis! :)
Blev bjuden på middag men det slutade med att mamma,
lillasyster Pi och Aron fick en allergichock av fisken.. x)

Var på BVC idag och ungarna växer som dom ska :)
Isak väger nu 4,4 kg och Alice 3,9 kg och dom är precis 9 veckor idag :D

Nu har barnen sovit väldigt länge och kommer troligen vara väldigt vakna inatt..
Hm.. Har ni något tips på någon film att se? ^^


18 oktober

Vardagslivet | 2011-10-18 | 20:53:59 Kommentera? » 5 st

Tänkte gå till tvillinggruppen här i Uppsala idag men vaknade sent.
Jag vaknade t.o.m innan barnen! Det har aldrig hänt förr. Men skönt var det
att sitta och äta frukost i lugn och ro och hinna klä på sig innan man klär på
barnen. Men när dom väl vaknade var det att byta blöja, mata och klä på dom
och sedan dra iväg på föräldragruppen :)


Har fått frågor om hur min vardag ser ut med tvillingarna och hur amningen fungerar.
Tänkte skriva lite kort om det.
Hm.. Ja, barnen brukar sova på nätterna och vakna när dom vill ha mat och sedan somna om igen.
Om någon av barnen är vaken länge så tar min sambo barnet efter amningen så jag får sova vidare :)
Brukar kliva upp när en av barnen vaknar och byta blöja och sätter mig vid teven och ammar.
Myser med ungen lite tills dens syskon vaknar som vill få bytt blöja och ammas.
Efter de båda har fått kläder, blöja och mat så sätter jag en bäbis i babysittern och den andra
i babygymet. Om ungen absolut inte vill ligga i babygymet så får det bli bärsjal och då får
man ta hand om sig själv. Klä på sig, äta frukost och allt det där :)
Barnen brukar sova samtidigt så egentligen har jag verkligen fått tur med väldigt snälla barn.
Om jag är ute med vagnen kan dom sova jätte länge eftersom dom verkligen älskar att ligga
bredvid varandra och mysa i vagnen :)
Ja.. vad mer vill ni veta om en tvillingmammas vardag?


Vad gör man när båda barnen skriker? INTE få panik är det första.
Inte bli irriterad eller negativ alls. Hur skulle det bli bättre av det?
Jag vet vad mina barn vill ha och är lugn och gör dom nöjda.
Visst, Alice har vart lite svår på natten ibland. Men jag har aldrig haft det jobbigt.
Dessutom tycker min sambo det är jobbigt. Han har inte samma tålamod som mig.
Men vi vet ju varför Alice gråter. Vi vet ju varför våra barn är ledsna och missnöjda.


Amningen går jätte bra. Ammar när ungarna är hungriga en och en. Fast om båda vill ha mat
precis samtidigt dubbelammar jag. Ger ingen ersättning eller ens bröstmjölk på flaska.
Det känns onödigt. Mina bröst värker som fan om jag inte ammar så pumpa för att ge flaska
och sedan inte amma gör skit ont. Har mycket mjölk så är inte orolig över att det kommer ta slut heller :)

Lillstumpan låg i babygymet och sov <3

Lille sjömannen sitter i babysittern och tittade på mamma som gjorde sig i ordning :)

underbara barn

Vardagslivet | 2011-10-14 | 19:57:02 Kommentera? » 6 st

Vi åkte super tidigt till Sthlm och kom hem för två timmar sedan..
Vilken dag alltså! Är helt slut.
Fick super mycket blöjor och en massa andra gratis grejer :D
Eftersom min tvillingvagn (pansarvagnen) är så bred så tog vi
två vagnar istället så det skulle vara lättare att åka tåg.
Det var riktigt jobbigt för mig i början.. I vagnen jag drog låg Isak i
och Alice i den andra. Det var jätte skumt och jobbigt att jag inte
kunde se Alice alls.. Vill ju hålla koll på mina barn :(
Men jag bestämde mig att sluta larva mig och lära mig
att man inte kan ha separations ångest när man har två barn :P
Vi lämnade in vagnarna och lånade bärselar.
Alice fick vara hos mormor hela dagen och Isak hos mig ^^
Fast dock fick mamma väldigt ont i axlarna av babybjörn så det fick
bli att Alice fick ligga i vagnen själv.
Tycker ni att hon ser glad ut över det? Haha nej! Det blev så att mamma
fick bära henne i en bärsjal istället ^^'
Min lilla Alice är en sådan envis liten gullunge som ska ALLTID vara i famnen haha <3

Var det någon annan som var på barnmässan?
Vad tyckte ni om den?

13 oktober

Fint till hemmet | 2011-10-13 | 12:02:43 Kommentera? » 8 st

Ska snart till Gränby Centrum och titta lite på barnkläder och köpa hårfärg :)
Hittade en sängmobil i en kartong hemma så den fick hängas upp :)
Dock är jag inte så nöjd.. Vill hitta en ny mobil.
Men är snart klar med deras lilla hörna :)
Längtar så mycket till imorgon. Vi kommer att åka tidigt med tåget för
att vara där tidigt. Vad gör man på Underbara Barnmässan egentligen?
Alice och Isak kommer dock inte ligga i samma vagn... :(
Mamma kommer ta en av ungarna i en vagn och jag den andra i en annan vagn.
Sedan kommer vi nog ha bärsjalar på oss där inne :)

mommy loves you Alice

1+1=4 | 2011-10-13 | 12:00:00 Kommentera? » 0 st

Isak och Alice

1+1=4 | 2011-10-12 | 20:11:36 Kommentera? » 7 st

Fick kommentarer om att lägga in lite bilder på barnen :) <3









  

strawberry crush

Vardagslivet | 2011-10-12 | 18:32:29 Kommentera? » 5 st

Jag är en smalis haha ;)
Efter en veckavar jag lika smal som jag var innan graviditeten. Har gått ned
från 70 kg till 52 :) Nu ska jag fasiken inte gå ned mer i vikt.

Tröjan jag har på mig har min syster designat (gjord i ps). Just denna tröja
heter Strawberry Crush och ska snart börja säljas :)
Jag kommer att stå som modell senare för hennes tröjor och som tack får jag en
gratis tröja :D

På fredag ska jag, min mor och min syster och hennes dotter (som är 17 dagar äldre än tvillingarna)
åka till Sthlm på underbara barnmässan! Längtar som tusan och vi alla kommer gå med en varsin vagn.
Varje vagn får en goodiebag så ;)
Ska försöka hinna färga håret innan och hitta någon fin skjorta att ha på mig.
Det finns inte så mycket tid till utseendet längre haha ^^

Barnen väger 4 kg var nu och växer som tusan. Dom är helt underbara!
Vi har haft turen att inte få kolik barn ^^
Dom båda ler hur mycket som helst och verkar stortrivas med livet :)
8 veckor idag! Mamma och pappa älskar er <3

Tack syster för att du gjorde om min header! :D


12 oktober

Vardagslivet | 2011-10-12 | 16:06:40 Kommentera? » 1 st

Usch vad jobbigt det är att inte kunna blogga..
Har inget internet hemma ännu :/

Tänkte tipsa om min systers tävling. Ni kan vinna ett porträtt :)
Nu måste jag amma Alice, bloggar senare idag. Ska
även ta kort på magen för att visa hur smal jag är haha!
Efter en vecka såg jag normal ut igen :)