24 juli

1+1=4 | 2011-07-24 | 16:57:14 Kommentera? » 11 st

Varning för lång text ;D

Inga bäbisar ännu! Vi har haft fullt upp med nya lägenheten med målning och allting.
Sedan möten hos aurora/förlossningen och UL och sådant.
Våran dator som vi fick får vi tyvärr inte igång så nu har vi ingen dator - igen..
Blir frustrerad eftersom jag vill ju kunna kolla min mail och sedan blogga.
Men vi stor trivs verkligen i våran lilla tvåa och alla bäbis grejer är framme och snart klara.

Är i v.33 nu och är stor och tung haha! Så mina småttingar kan komma när som helst nu :)
Var på UL i onsdags och fick då veta att pojken väger 1,6 kg och flickan väger 1,5 kg :D
Alltså har flickan växt otroligt mycket sedan senaste UL :)
Inte undra på varför jag har så ont i ryggen nu och svårare att gå? x)
Fick recept belagd medicin för mina gravid klåda också.. Har ordentliga rivsår på magen
eftersom det kliar så himla mycket.. Har också nu svullnat upp på vaderna lite, hoppas jag inte
svullnar upp ännu mer x)
Dock så låg tvilling 1 (pojken) i säte.. så hoppas verkligen att han vänder sig med huvudet ned
innan det är dags! Vill verkligen inte ha kejsarsnitt :(

Men under de två veckor jag inte har uppdaterat har vi fixat lägenheten, fixat bäbis grejer,
firat sambons födelsedag och en massa möten med olika BM.

Att besöka förlossningen var väldigt skumt..
"I en sådan här säng kommer du att föda i"
Fick även testa att sitta på en pilates boll och testa lustgas. Ingenting för mig.
Usch.. lustgas var obehagligt.. Men kommer nog testa det under förlossningen endå.
Det kanske funkar när man har ont? :P
Annars så blir det epidural.
Jag nästan längtar dit nu.. BM som vi var där med var underbar och tog bort min rädsla.
Nu är jag bara mest nervös.. Men jag kommer ha min underbara sambo med mig, så allting kommer
att bli bra <3
Vi känner att det gör inget om gullungarna kommer imorgon, vi längtar efter dom så himla mycket nu så ^^
Fast dom måste få lite mer fett på sig innan haha <3

laughing twins

1+1=4 | 2011-07-09 | 22:37:31 Kommentera? » 17 st

Jag skrattar, gråter och får panik samtidigt som jag ser det här klippet.
Skrattar för att det är så himla gulligt.
Gråter för att jag ska bli mamma till världens gulligaste ungar.
Får panik för att jag ska bli MAMMA till TVÅ ungar.

Men gud så underbart det kommer att vara! Kanske inte alltid, kommer säkerligen
finnas dagar man vill slita av sig håret men gud vad jag kommer älska mina barn endå <3
Tänk när dom ligger i spjälsängen tsms eller i babygymet och bara pratar och skrattar med varandra.
Usch.. Vet ni vad? Jag kommer gråta VARENDA dag när ungarna kommer.
Jag kommer vara så himla känslosam x)
Och sedan vilka hyss dom kommer att hitta på! Det gäller att ha riktigt koll på dom haha!



nya lägenheten

Fint till hemmet | 2011-07-09 | 21:20:12 Kommentera? » 4 st

Lite bilder på lägenheten :)
Dock inte så bra eftersom jag glömde kameran så jag tog med mobilen..
Han lämnade lite möbler åt oss, väldigt snällt! Han lämnade t.o.m sin tvättmaskin! :D
Haha, det första jag gjorde var att sätta ihop babygymet ^^ <3
Tog dock inga bilder på badrummet, garderoben eller sovrummet x)
Det gröna rummet är sovrummet och det ska tapetseras om :)

packa packa packa..

Vardagslivet | 2011-07-09 | 16:25:39 Kommentera? » 4 st

Att packa inför en flytt är inte roligt alls.
Speciellt inte nu. Jag får sammandragningar hela tiden och svettas ihjäl!
Jag lyfter inte tunga saker och jag dör endå. Usch, vad jag känner mig värdelös x)
Imorgon kommer jag känna mig ännu mer värdelös eftersom vi flyttar imorgon!
Får nycklarna ikväll och imorgon är det dags! :D
Vänner kommer och hjälper oss och jag... jag får bara titta på eftersom min BM
har strikt sagt att jag inte får bära någonting :(
Men jag kommer bjuda dom på fika iaf som tack för besväret :)


8 juli

Vardagslivet | 2011-07-08 | 19:53:41 Kommentera? » 1 st

Har haft en lugn dag i soffan tills jag och min sambo upptäckte att vi behövde handla.
Så vi åkte iväg till Willys och direkt när vi kom in där blev vi super hungriga av lukten av mat
från ett kebab ställe. Så vi käkade kebab innan vi handlade. Var inte så lätt att handla efter
att man hade ätit hur mycket som helst och jag gick som en jäkla pingvin.
Jag har svårt att gå ibland och vaggar fram och tillbaka åt sidorna när jag har precis ätit eller
är kissnödig haha! Men det gör väl många gravida? Går som jag vet inte vad.. Ser ju super kul ut! xD

Har nu smsat killen som har lägenheten och bett om att få nycklarna eftersom besiktningen är klar.
Så nu får man hoppas att han svarar och vi inte behöver vänta flera veckor till för att få flytta in..
Vi vill ju hinna måla spjälsängen och skötbordet innan småttingarna kommer.
Sedan vill vi ju självklart ha allting annat med bäbisarna att göra helt klart. Som tex. tvätta alla kläder
och sådant.. :(

aurora och gravidträff

Vardagslivet | 2011-07-07 | 21:52:37 Kommentera? » 4 st

Det gick bra på auroramottagningen idag och jag fick veta väldigt detaljerat om det jag är rädd för.
Så jag känner mig väldigt positiv att fortsätta komma dit.
Fick en ny tid redan nästa vecka och då ska jag besöka förlossningen och testa lustgas! Haha!
Jag är ju livrädd för att testa lustgasen så det är snällt av dom att jag får testa det innan.
Men det känns tryggt att jag hinner få reda på så mycket som möjligt och faktiskt få besöka
förlossningen innan barnen kommer.

Efter det så blev det gravidträff i stan. Dock var vi bara två stycken eftersom
alla andra var sjuka och upptagna. Men inte var vi så ledsna över det!
Vi hade jätte trevligt, och hon väntar också tvillingar! Så det kändes otroligt häftigt och
roligt att träffa någon som också har två stycken småttingar i magen :)
Vi åt på donken och fasiken vad vi spillde mat och glass på våra magar! XD
Tillslut satte jag en servett på magen och det såg skit kul ut.
Visst, är jag löjlig som "censurerade" mitt ansikte men det var för att det blev så jäkla fult
och jag gjorde en ful min. Mitt öga var svullet och bla bla bla.
Hade iaf en riktigt trevlig eftermiddag :)

Tack föressten för alla trevliga kommentarer om inlägget under, "amma eller flaska?" :D



amma eller flaska?

1+1=4 | 2011-07-07 | 13:03:22 Kommentera? » 37 st

Satt igår och diskuterade på en tråd på Familjeliv som handlade om att unga mammor
flaskmatar sina barn. Först tyckte jag att det var en super löjlig tråd. Det har väl ingenting
med ålder att göra om man matar sitt barn genom flaska eller inte?
Men jag skrev ett inlägg om hur jag kommer att göra när mina twins kommer.
"Jag vet redan nu att jag inte kommer amma hela tiden. Eftersom jag kommer inte att orka amma nästan dygnet runt.
Så jag kommer pumpa och om det inte räcker kommer jag ge ersättning. Både jag och min sambo vill dela på matningen."

Vet ni hur mycket påhopp jag fick av det? Att jag hade en negativ inställning och jag var korkad och allt möjligt.
Men herregud! ALLA har ju en anledning om varför dom ammar eller inte ammar, eller hur?
Inställning? Ja, jag har en både en negativ och en positiv inställning till ammning när det gäller mig.
Jag kommer nog trivas att amma mina barn och ha en egen stund med dom, men samtidigt, skulle jag
bli helt GALEN av att amma flera timmar i sträck. Vissa vet redan innan dom föder vad dom vill göra.

Tycker ni att jag är knäpp eller? Jag vill amma mina barn men inte hela tiden.
Det kan väl folk förstå, eller? Jag skulle stortrivas med att se min sambo sitta i soffan
med en av ungarna och mata. Jag skulle känna mig så stolt och lycklig att han får delaktig i matandet.

Här är tråden: http://www.familjeliv.se/Forum-3-187/m59846764.html

En sak som en tjej skrev var riktigt bra.
"Om en mamma vill flaskmata sitt barn så borde dom ge henne mer info om det än att försöka ändra
hennes åsikt och inställning"

Vad kommer ni göra? Amma? Eller flaskmata? Eller både och?

dagens shopping

Det yttre | 2011-07-06 | 18:54:11 Kommentera? » 17 st

Har nu legat i soffan några timmar och bara slappat. Mina fötter
tar kål på mig och jag går så lite som möjligt. Tur att man har sambon som
kan vara en liten slav ibland hihi ^^

Alla kläder på bilderna är köpta på rean på Gina Tricot :)



Coffeehouse by George

Vardagslivet | 2011-07-06 | 16:47:33 Kommentera? » 3 st

Nu har man äntligen kommit hem igen och är super trött.
Blir väl bara att ligga i soffan resten av dagen/kvällen haha!

Träffade min vän i stan och vi åt sushi och efter det åt vi världens
godaste glass på Coffeehouse by George. Kokos, mango sorbet och sedan vit choklad.
Helt underbart gott må jag säga! Där ska jag verkligen köpa glass igen.
Fast då kommer jag nog testa något annat den gången :)

Har även shoppat en hel del på rean. Min vän tycker att jag har tråkiga färger på
mina kläder.. Bara svart, grått och vitt.. Hon tyckte jag skulle passa på att köpa
kläder med ljusa färger på rean och oj vad hon var hjälpsam! Stod i omklädningsrummet
och hon kom in med nya kläder hela tiden haha! Men det blev till slut två tröjor, tre linnen,
tre par strumpor, en BH, tre par trosor och ett par shorts. Super nöjd med mina köp.
Imorse blev jag hysterisk när jag tänkte klä på mig.. nästan INGENTING passade mig..
Jag är tjock :(

6 juli

Vardagslivet | 2011-07-06 | 11:43:53 Kommentera? » 4 st

Nu ska jag och magen ut och luncha med en vän :)
Hm.. Vad är man sugen på att äta?

v.30

1+1=4 | 2011-07-05 | 22:23:59 Kommentera? » 9 st

Inne på v.30 nu och på torsdag är jag i v.31.
Det går undan här! Tvillingarna kan komma vilken dag som helst!
Blir super stressad av det eftersom jag vill ju ha allting klart innan dom kommer..
Vill hinna flytta till lägenheten, fixa bäbis grejer och måla spjälsängen..
Hoppas verkligen inte dom bestämmer sig att komma inom 5 veckor iaf..
Men får se.. Har otroligt mycket sammandragningar och har börjat vila ordentligt nu.
Varannan dag ska jag vila har jag bestämt. Bara ligga i soffan och bli omhändertagen
av sambon haha! Fast jag måste ut ibland för annars blir man helt galen.
Så imorgon ska jag iväg och luncha med en vän och på torsdag kanske jag får nycklarna
till lägenheten! :D Ska också till aurora mottagningen den dagen.

Jag har ingen aning om hur mycket dom väger nu, men antar att dom har gått upp lite sedan
senaste UL. Så pojken väger väl kanske 1,2 kg och flickan lite över 900 g tror jag.
Dom försöker gräva sig utåt och hickar minst en gång i timmen varenda dag.
Dom är super vilda och jag tror fasiken att magen går sönder snart! XD
Hoppas bara att den ena tvillingen blir fixerad snart.. så jag kan ha en normal förlossning
och inte kejsarsnitt. Jag är livrädd inför det.. :(

Folk brukar säga att min mage är som en basketboll ^^

tvilling föräldrar

1+1=4 | 2011-07-05 | 17:32:48 Kommentera? » 7 st

Vad har jag gemensamt med Angelina Jolie, Mel Gibson, Julia Roberts och Marcia Cross?
Jo, tvillingar. Har i flera år älskat Angelina. Jag tycker hon är en helt underbar talangfull
skådespelare och för någon dag sedan kom jag på "Hon har ju tvillingar!"
Jag kommer ihåg när dom första bilderna kom ut på deras barn och jag tänkte
hur gulliga dom var och "fasiken vad jobbigt det måste vara att vara en tvilling förälder!"
Och nu sitter jag här själv, gravid med tvillingar. Det trodde jag då aldrig!
Men jag har då aldrig vart lyckligare någonsin <3

Det finns otroligt många kändisar som har tvillingar, de skådespelare jag har beundrat länge t.o.m!
Som Denzel Washington, Ricky Martin, Michael J. Fox, Sean "P. Diddy" Combs,
Rebecca Romijin, Dennis Quaid, Jennifer Lopez, Patrick Dempsey och Lisa Marie Prestley.
Blev otroligt chockad när jag fick veta att Mel Gibson är en tvilling pappa.
Jag har älskat honom i flera år! Super häftigt :)

sambo och lillasyster

Vardagslivet | 2011-07-04 | 20:00:47 Kommentera? » 5 st

Hittade lite bilder på systers dator från mammas bröllop jag inte har sett förr.
Den här bilden blev jag förälskad i och det är på min lillasyster och min sambo <3


lisas tävling

Länkbyten | 2011-07-04 | 17:27:02 Kommentera? » 0 st

Ni har väl inte missat min lillasysters tävling? ;D
Klicka på bilden och anmäl er! :D

4 juli

Vardagslivet | 2011-07-04 | 17:24:01 Kommentera? » 0 st

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte vart aktiv alls på ett tag..
Har haft fullt upp med packning inför flytten och sedan en massa möten med
föräldrautbildningen :)

Vi skulle ha flyttat den 1 juli men killen som bor i lägenheten försökte lura mig på pengar
och ville skriva ett avtal med mig om att ingen besiktning behövs.
Alltså tänkte han att när jag flyttar ut ska jag få betala de skador han har gjort.
Jag vägrade och sa att jag väntar till besiktningen är klar, eftersom det måste verkligen
tapetseras om. Det är hål över hela väggarna och rejäla fett fläckar.
Så han ska fasiken inte få komma undan! Ju mer han väntar ju mer av hyran får han betala också.
Men han sa att den 6 juli skulle det vara klart, men han ändrar sig nästan hela tiden så får se om det blir
på onsdag eller inte. Vi hoppas innerligen dock. Vill ju börja fixa bäbis grejer!

Varför jag inte har kunnat suttit vid en dator är pga att vår dator är fortfarande trasig.
Vi fick en gammal en av några bekanta men grafikkortet tjafsade och behövde drivrutiner
och vårt internet kräver att grafikkortet fungerar så... Ja, så den dator funkade inte heller för oss.
Men har fått en skiva av mammas man som kanske funkar, ska testa det nu i veckan.
Jag måste ju för tusan kunna blogga! Jag lider när jag inte kan sätta mig vid datorn när jag vill och
skriva det jag vill skriva..

Men lite updates om småttingarna iaf ska ni få :)
Är i v.30 nu och är rund som en basketboll som folk säger haha!
Jag har gått upp 15 kg nu, från 47 till 62 :)
Har SF mått på 34,5 cm och dom hickar precis varenda dag.
Det känns som att dom håller på att försöka gräva sig ut..
Det är super trångt för dom och jag är super nojig att dom kommer när som helst.
Har fått tid på aurora mottagningen nu på torsdag och det är skönt.
Att få veta mer om förlossningen och lokalerna och allt det där.
Ska också snart på RUL igen om två veckor på tillväxtkontroll ^^

Ja.. Det var väl det.. Jag lever iaf! Vi mår bra alla 4, tack för att ni bryr er <3
Vi har snappat upp en begagnad laptop som vi kanske ska köpa, då jäklar blir det
att blogga varenda dag som jag gjorde förr :)

Måste bara säga.. HSB är mina änglar. Elin Lennartsson på HSB i Uppsala, jag älskar dig!
Hon gjorde det möjligt för mig och min familj att få ett hem så snabbt.
Hon är verkligen mig ängel <3